וואלה מקימה אולפן שקוף על פינת רחוב אבן גבירול בת"א

האולפן ישתרע על כ-300 מ"ר, ישמש לצילומי תוכניות ספורט ולייף סטייל ויציע מסכים אינטראקטיביים לעוברי אורח ברחוב ■ בוואלה טוענים כי בהקמת האולפן יושקעו כ-20 מיליון שקל

וואלה לוגו
וואלה לוגו

שוק הווידיאו באינטרנט הישראלי ממשיך למשוך השקעות: חברת וואלה הודיעה אתמול (ד') כי היא מקימה אולפן שקוף בקומת הקרקע של בית וואלה, בפינת הרחובות אבן גבירול ופנקס בתל-אביב.

האולפן יוקם בצורת האות ר' וישתרע על שטח של כ-300 מ"ר, במקום שבו שכן סניף של בנק מזרחי-טפחות.

בוואלה בונים על כך שהעובדה שהאולפן השקוף פונה לרחוב תביא עוברי אורח לעצור ולהציץ פנימה ואף לגלות מעורבות עם התכנים באולפן. לאור זאת, מסכים אינטראקטיביים ישולבו ברחוב, כדי שהולכי הרגל יוכלו לעצור ולעשות לייק או להגיב לתכנים שמצולמים ומשודרים באולפן בעת מעברם בסמוך. באולפן החדש ניתן יהיה לארח קהל של עד 50 צופים.

בוואלה טוענים כי בהקמת האולפן יושקעו כ-20 מיליון שקל, אף שגורמים בתעשיית הטלוויזיה והאינטרנט מעריכים כי מדובר בסכומים נמוכים יותר.

באשר לכך אמר ערן גוטדנקר, סמנכ"ל השיווק והמכירות של וואלה, כי אלה אכן סדרי הגודל שהושקעו. ההשקעה באה על רקע תקציבים נוספים שקיבלו בחברה בעקבות מכירת אתר הלוחות יד2 אשתקד בסכום שיא של כ-800 מיליון שקל.

"מאוד רצינו להקים את האולפן הזה, אבל להגיד לך אם היינו יכולים להגשים את זה בלי עסקת יד2? יכול להיות שהתשובה הייתה אחרת", אמר גוטדנקר באשר לעלויות הגבוהות ולמקורות התקצוב שלהן.

האולפן השקוף של וואלה מוקם כשנתיים לאחר שהוקם אולפן חדשות במשרדי החברה באבן גבירול בתל-אביב. גוטדנקר מסביר כי ההחלטה להקים אולפן נוסף הוא הרצון להעמיק את תחום הווידיאו. כך, מתוכננות תוכניות אולפן בנושאי ספורט, לייף סטייל, תרבות וסלבס.

לדבריו, "בגלל שהיינו מרוצים מהאולפן הראשון, החלטנו לבנות עוד אחד. יש פרמטרים מאוד מדידים של צפיות וידיאו, ויש פרמטרים של תדמית של וואלה וקידום כמערכת חדשות. בחיבור של שני הדברים, ואפילו בנטרול של אחד מהם, האולפן הראשון כבר החזיר את ההשקעה".

גוטדנקר ציין כי כיום נרשמות 15 מיליון צפיות וידיאו בחודש בתוכני וואלה, כש-10 מיליון מהן הן בתכנים מערכתיים, שרובם חדשותיים ומגיעים מהאולפן הקיים.

עדיין בלי עורך ראשי

הקמת האולפן החדש באה על רקע ניסיונות בוואלה לאייש את שורות המערכת בטאלנטים חדשים. כך גויס לאחרונה איש ערוץ 10 דב גילהר, שצפוי לשמש כרגע כמגיש המוביל של מהדורת החדשות בוואלה. בוואלה מבהירים כי בכוונתם לגייס טאלנטים נוספים לערוץ.

בחברה עדיין מנסים לאייש שתי עמדות מפתח באתר שטרם אוישו. הראשונה היא של עורך האתר, לאחר שינון מגל עזב בדצמבר האחרון לטובת החיים הפוליטיים ולמפלגת "הבית היהודי".

העמדה השנייה היא ראש מערכת החדשות של וואלה, שטרם אוישה מאז עזב אותה אבירם אלעד באוקטובר האחרון. בינתיים, מי שמשמש כעורך בפועל של האתר הוא אודי הירש, שבהגדרתו משמש כמשנה לעורך וואלה, מאז הצטרף לאתר בינואר אשתקד.