גאדג'טים: נוקיה לומיה 735 - סמארטפון מוצלח במחיר הגיוני

לומיה 735 הוא סמארטפון שמתאים למי שרוצה להתנסות במערכת ההפעלה ווינדוס פון 8.1 ■ המצלמה יותר מסבירה, הסלולה מצוינת, המסך מספק צבעים עשירים והתמונה נראית טוב מאוד

הלומיה 930 היה אמור להיות הסמארטפון האחרון הנמכר בישראל תחת שם המותג נוקיה, לאחר שמיקרוסופט רכשה בשנה שעברה את פעילות הסמארטפונים של החברה הפינית. למרבה הפלא, בסוף ינואר, השיקה היבואנית יורוקום סמארטפון נוסף - לומיה 735 תחת השם נוקיה.

מסך: ה-735 מגיע עם מסך בגודל 4.7 אינץ' וברזולוציית HD. המסך מספק צבעים עשירים והתמונה נראית טוב מאוד. המסך גם מגיע עם זכוכית ממוגנת מסוג גורילה גלאס 3.

חומרה: מכשירי ווינדוס פון מגיעים ברוב המקרים עם חומרה חלשה יותר מזו של דגמי האנדרואיד, אבל לא מדובר בחסרון. ווינדוס פון יודעת לנצל היטב את החומרה המריצה אותה והתוצאה היא סמארטפון שרץ בצורה חלקה. ה-735 מגיע עם מעבד סנפדרגון 400 של קוואלקום במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם 1 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של רק 8 ג'יגה. חלק משמעותי מהזיכרון נתפס על-ידי מערכת ההפעלה. הפתרון הוא שימוש בחריץ ההרחבה לכרטיסי זיכרון הנמצא במכשיר (עד 128 ג'יגה). הסמארטפון תומך ברשתות הסלולר מדור 4.

ממשק: הלומיה 735 מגיע עם מערכת ההפעלה העדכנית של מיקרוסופט - ווינדוס פון 8.1, המציעה חידושים שונים, כמו אזור התראות הנגלל מהחלק העליון של המסך, תיקון הבאג לשליחת תשובות למיילים בשפות שהן לא אנגלית (כמו עברית) בג'ימייל ותמיכה בהצגה של 3 עמודות אריחים, במקום 2 עמודות (יכולת שהייתה קיימת רק בפאבלטי ווינדוס פון).

מיקרוסופט גם הוסיפה אופציה להקלדה באמצעות החלקת האצבע בין האותיות, מבלי להרים את האצבע. כהרגלה של מיקרוסופט, הדבר לא תומך בעברית. באג מעצבן במכשיר או חוסר הבנה של מיקרוסופט הוא במקלדת, משום מה, בכל פעם שמכבים ומדליקים מחדש את הסמארטפון, המכשיר מוסיף מקלדת בערבית, למרות שהמשתמש מסיר אותה.

מצלמה: תוצאות הצילום היו טובות, גם במקומות עם תאורה פחות אופטימלית. דבר מפתיע כאשר החיישן הוא רק 6.7 מגה פיקסל. החיישן הקדמי עבור צילומי סלפי הוא 5 מגה פיקסל, התוצאות לא מוצלחות. צילום הווידיאו (Full HD) היה לא רע בכלל.

סוללה: הסוללה של ה-735 מצויינת והיא מחזיקה כיום וחצי של עבודה (קיבולת של 2200 מיליאמפר/שעה). מצד שני, גם השימוש באפליקציות נמוך יותר לעומת מכשירי אנדרואיד/אייפון, מה שתורם לקצב העבודה הארוך יותר עם הסמארטפון. ה-735 תומך בטעינה אלחוטית (תקן Qi). צריך לרכוש מטען בנפרד.

בשורה התחתונה, לומיה 735 הוא סמארטפון מוצלח שנמכר במחיר הגיוני. כך שמי שרוצה להתנסות במערכת ההפעלה ווינדוס פון 8.1, ימצא את המכשיר הזה מתאים עבורו.

מחיר: 1,800 שקל.

ציון: 8.