חדשות 10 יוזמת: עימות למפלגות הגדולות כבר בשבוע הבא

בחדשות 10 מתכננים עימות בין ראשי 6 המפלגות הגדולות ■ הבהירו כי אם מנהיגי הליכוד והמחנה הציוני יחליטו שניהם שלא לקחת חלק בעימות, הוא לא יתקיים במתכונת זו; אם רק אחד מהם ייעדר, העימות יתקיים

חברת החדשות של ערוץ 10 מתכננת לערוך עימות בין ראשי 6 המפלגות הגדולות, כבר בשבוע הבא.

הערב (ד') נערכה פגישה בנושא בה הוצג מתווה העימות המתוכנן, לפיו יתעמתו ראשי הליכוד, המחנה הציוני, יש עתיד, הבית היהודי, כולנו והרשימה המשותפת, אשר מובילות כעת על-פי הסקרים. מחוץ לעימות המתוכנן נשארו בין היתר המפלגות החרדיות, ישראל ביתנו, מרצ ומפלגתו של אלי ישי.

הערב נועדו בבית הוורד בגבעתיים נציגי 4 מבין המפלגות, הבית היהודי, יש עתיד, הרשימה המשותפת וכולנו, והחלו בהיערכות, כך על-פי חדשות 10.

בפגישה הציגו אנשי חדשות 10 לנציגי המפלגות את המתווה שגובש בערוץ לעימות: משדר טלוויזיוני, שינוהל על-ידי מגישת המהדורה המרכזית, תמר איש-שלום, ובהשתתפות פרשני חדשות 10, רביב דרוקר ונדב פרי.

בפגישה הבהירו אנשי חדשות 10 כי אם מנהיגי הליכוד והמחנה הציוני יחליטו שניהם שלא לקחת חלק בעימות, הוא לא יתקיים במתכונת זו. אם רק אחד מהם ייעדר, העימות יתקיים.

על-פי ההצעה, העימות יתקיים באולפן טלוויזיה שלא בפני קהל, ויעסוק בעיקר בענייני כלכלה, יוקר מחיה, ביטחון אישי, מדיניות ומלחמה בשחיתות.

בכוונת הערוץ לקיים את העימות במתכונת אמריקאית, כשסדר השואלים ייקבע בהגרלה, ואורך מתן התשובות ייקבע מראש בהסכמת הצדדים.

חדשות 10 מסרה אתמול (ג') כי "היא רואה חשיבות ראשונה במעלה בחברה דמוקרטית לקיום עימות בין ראשי המפלגות ערב הבחירות בישראל. דרך עימות זה יצליחו אזרחי ישראל לקבל תשובות מקיפות יותר על הסוגיות המרכזיות שעמן מתמודדת חברה הישראלית ועמן מתמודדים אזרחי ישראל, ואלה ישפיעו על החלטתם בקלפי. נציגי הליכוד והמחנה הציוני, שטרם השיבו האם בכוונתם להשתתף בעימות, החליטו שלא להגיע לפגישה".

אתמול הודיעו בחדשות 2 כי הם מזמינים את כל 11 ראשי המפלגות להגיע לעימות באולפנם, ומרביתם הסכימו לבוא, פרט לראש הממשלה בנימין נתניהו ויעקב ליצמן העומד בראש יהדות התורה.