בוב סיימון, כתב חדשות CBS, נהרג בתאונת דרכים בניו-יורק

סיימון סיקר עימותים צבאיים ברחבי העולם במשך 50 שנה ושימש כחבר מערכת בתוכנית המוערכת "60 דקות"

בוב סיימון / צילום מתוך אתר CBS
בוב סיימון / צילום מתוך אתר CBS

בוב סיימון, כתב חדשות CBS בעברו, שהיה מוכר מאוד גם לצופי הטלוויזיה בישראל והתגורר שנים ארוכות בתל-אביב ככתב הרשת הזו באזור, נהרג אמש (ד') בתאונת דרכים בהיותו בן 73 - כך נמסר בהודעה מרשת החדשות והמשטרה. סיימון סיקר במשך עשרות שנים עימותים צבאיים שונים ואף שרד מאסר בבתי כלא בעיראק.

זכה ב-27 פרסי אמי

סיימון, חבר מערכת ותיק של תוכנית התחקירים המוערכת "60 דקות", נהרג אמש בשעות הערב במנהטן, כאשר מכוניתו התנגשה ברכב אחר ואחר-כך פגעה בגדר הפרדה מתכתית.

סיימון סבל מפצעים בראשו ובחזהו, והוכרז כמת בהגיעו לבית-החולים סנט לוק'ס רוזבלט. נהג המכונית, בן 44, אושפז בבית-החולים בלביו במצב יציב עם פגיעות בגפיו. נהג המרצדס לא נפגע כלל.

הקריירה של סיימון כללה 50 שנות סיקור אירועים, ממלחמת וייטנאם עד לקטע על הסרט החדש "סלמה" (עיירה באלבמה שבה החלה תנועת מחאה למען זכויות שחורים) שהוא שידר בתוכנית "60 דקות" בסוף השבוע האחרון.

סיימון, גבה-הקומה והצנום, בעל ארשת-הפנים המלומדת והאמפתית, סיקר את מרבית האירועים החשובים בעולם משנות ה-60, ושימש כאמור כחבר מערכת תוכנית התחקירים "60 דקות" משנת 1996. עונת 2014-2015 הנוכחית הייתה ה-19 שבה הוא הופיע בתוכנית זו שמשודרת בימי ראשון בערב.

סיימון זכה ב-27 פרסי אמי על דיווחיו במהלך הקריירה שלו, כולל תעודת ההוקרה הגבוהה ביותר של העיתונות האלקטרונית, פרס אלפרד דופונט של אוניברסיטת קולומביה, שניתן לו על התוכנית "הבושה של סרברניצה", שעסקה ברצח העם הבוסני במלחמת האזרחים במדינה זו בשנות ה-90.

פרסי אמי ניתנו לו גם על סיקור אירועים אמריקנים ודיווחים מווייטנאם, לבנון, קמבודיה, סעודיה, הודו וסין.

חוויות מהכלא העיראקי

אחד הפרסים הוענק לסיימון על התחקיר שנקרא "Curveball" - זריקה סיבובית של כדור המשנה את מסלולו - בתוכנית "60 דקות". התחקיר עסק בעריק עיראקי שעדותו הובילה את ארה"ב לפלוש לעיראק ב-2003.

בתחילת מלחמת המפרץ הראשונה, ב-1991, היה סיימון חלק מצוות חדשות של CBS שבילה 40 ימי מעצר בכלא עיראקי, לאחר שנתפס סמוך לגבול הסעודי-כווייתי.

כעבור שנתיים, אחרי שפרסם ספר על חוויותיו מהכלא העיראקי בשם "40 יום", הוא חזר לבגדאד כדי לסקר את ההפצצות האמריקאיות על הבירה העיראקית.