הביקורות הצוננות ברבים מכלי התקשורת והמגזינים בתחום הבידור לא יכלו להיסטריה שהתחוללה סביב הקרנות הבכורה של הסרט "50 גוונים של אפור", שנערכו ערב ה"ולנטיינז דיי" במקביל בכל העולם, ולמעשה לא שככה גם אמש (א'), עם תום חופשת סוף השבוע.
המספרים מדברים בעד עצמם: מכירות של 81 מיליון דולר בארצות-הברית לבדה (מקום 54 בכל הזמנים בהכנסות סוף שבוע ראשון - ראו נתונים בהמשך), 240 מיליון דולר הכנסות בכל העולם, ובמתחמי קולנוע רבים נצפו שובלי צופים שהשתרכו בתור לקופות אך לא עלה בידם להשיג כרטיס.
גם בארץ השתוללה הסופה: על-פי דיווחי המפיצה גלובוס מקס, למעלה מ-100,000 איש צפו בסרט בסוף השבוע האחרון, ביותר מ-1,000 הקרנות - שני לשיא שרשם הסרט "מהיר ועצבני 6", שמכר בסוף השבוע הראשון להקרנתו כ-130,000 כרטיסים.
שיא ישראלי שקשה יהיה לערער עליו הוא מספר הכרטיסים שנמכרו במכירה מוקדמת: גלובוס מקס מדווחת על 31,000 כרטיסים שנמכרו מראש.
מבחינת אולפני יוניברסל, מפיקי הסרט, ההשקעה (הנמוכה יחסית) כבר עכשיו השתלמה - תקציב הסרט עומד על 40 מיליון דולר (לא כולל הוצאות שיווק), התמורה למפיקים מבתי הקולנוע - 50% - מסתכמת נכון לעכשיו בכ-120 מיליון דולר. בקיזוז הוצאות שיווק, שעל-פי הערכות מסתכמות בכ-30 מיליון דולר מעל לתקציב הסרט, מדובר על תמורה נאה של קרוב ל-100 מיליון דולר בסוף שבוע אחד.
מה צופן העתיד לסרט ובאילו גוונים? זוהי שאלה שקשה לענות עליה, שכן כעת עומד הסרט למבחן הקהל, ולא למבחן המשווקים והפרסומאים. עם זאת, ניתן לשער כי אורך חיי המסך של הסרט יעמוד על כ-2-3 חודשים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.