עדיין הבכירה

בקרב בין "היהודים באים" ל"ארץ נהדרת" - האחרונה לוקחת בגדול

אסי כהן בארץ נהדרת / צלם: אלעד גוטמן
אסי כהן בארץ נהדרת / צלם: אלעד גוטמן

"ארץ נהדרת", יום ב' 21:45, ערוץ 2 קשת

זה לא היה שבוע קל ל"ארץ נהדרת", תוכנית ההומור והסאטירה הוותיקה בישראל: בסוף השבוע התברר כי "היהודים באים", ההפקה החצי-מחתרתית של ערוץ 1, קטפה את פרסי האקדמיה לטלוויזיה (?!); וכאשר התפרסמו נתוני הרייטינג, התברר כי "המירוץ למיליון" הדיחה אותה מראש טבלת הצפייה.

מעניין אם יש לפוליטיקה קשר עם שני האירועים: מאוד אהבתי את "היהודים באים" כרעיון וכסדרה, אבל כשצופה הטלוויזיה מתיישב בכורסתו אל מול שתיהן, אי-אפשר אפילו להשוות את התמורה שמעניקה לו "ארץ נהדרת" לזו של האקספרימנט (המוצלח לכשעצמו, הנה אמרתי עוד פעם) מהערוץ הראשון. זה קצת כמו להשוות משחק של כדורגל ישראלי טוב למשחק מליגת האלופות.

אלא מה? שלצדד בתוכנית ששוחטת פרות קדושות בהגדרתה, זה הרבה יותר טרנדי. גם המיעוט במספר הצופים (באופן יחסי, כן? אנחנו עדיין מדברים על תוכנית של מעל ל-30% רייטינג!), לעומת משדרי הפתיחה של העונה, עשוי להיות תופעת לוואי של הקמפיין המוצלח של נתניהו נגד התקשורת - כאילו לצפות בחיקוי שלו או בסלמה, הרוקחת הערבייה, מהווה חבירה לשמאל הקיצוני.

קשה מאוד להצחיק בכל שבוע מחדש - ולטעמי אחרי פתיחה חזקה, היו שתי התוכניות האחרונות של "ארץ נהדרת" טעונות שיפור, אבל עדיין - שלא נתבלבל: מדובר בשעה של טלוויזיה שנותנת תמורה מלאה לצופיה.

* ציון: 9

אינה עונה

מכבי תל-אביב - עירוני קריית שמונה, יום ב' 20:55, ערוץ 1

בפער של שתי נקודות בפסגה, מארחת האלופה והמוליכה את סגניתה ומחזיקת הגביע למשחק שהמנצחת בו תזכה, בסבירות גבוהה, במקום הראשון בליגת העל בכדורגל בתום העונה הסדירה.

לכאורה זה היה אמור להיות משחק עונה, כזה שמדביק את חובבי הכדורגל בכל הארץ למסך.

כדי למנות את הסיבות מדוע זה לא יקרה הערב, אצטרך גיליון נושאי מיוחד, ובכל זאת, על "השפיץ של הנעל": האמונה שמכבי תל-אביב תהיה אלופה בכל מקרה, העובדה שעירוני קריית שמונה, עם כל הסימפטיה וההערכה (ויש משתיהן) לא מצליחה לרכז סביבה אפילו גרעין קשה של אלף אוהדים, חזרתה של ליגת האלופות, החל ממחר, שמזכירה לכולנו איך כדורגל אמיתי צריך להיראות ועוד.

עדיין, תודו שזה מוזר: הראשונה מול השנייה בטבלה כשהכול עדיין פתוח - ואני לא מכיר אפילו חובב כדורגל אחד ששינה משהו מתוכניותיו לערב הזה כדי שיוכל לצפות במשחק.