הבורסה ננעלה במגמה מעורבת; פועלים עלתה עוד 1.7%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.26 מיליארד שקל ■ טבע השיקה שתי תרופות גנריות ■ כלל ביו' הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם הייפריון

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') במגמה מעורבת במדדים לאחר שפגישה מכרעת בין שרי האוצר של גוש האירו לנציגי ממשלת יוון הסתיימה שוב ללא תוצאות. הבורסות באסיה נסחרו במגמה מעורבת וגם שווקי אירופה במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. בוול סטריט נפתח יום המסחר בירידות קלות לאחר שאתמול לא התקיים מסחר לרגל יום הנשיא. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.26 מיליארד שקל.

אתמול בשעות הערב התקיימה כאמור פגישה גורלית בין שרי האוצר של גוש האירו לבין נציגי הממשלה היוונית בניסיון נוסף להגיע לעמק השווה ולמצוא מתווה חדש להסדר חוב יווני. אולם, מהר מאוד התברר שהצדדים מתבצרים בעמדותיהם והפגישה הסתיימה מוקדם מהצפוי. שרי האוצר של גוש האירו הציעו ליוון להמשיך בצעדי הצנע בתמורה להמשך הסיוע הפיננסי למשך תקופה של שישה חודשים, אך נציגי ממשלת השמאל היוונית בראשותו של אלכסיס ציפרס דחו את ההצעה על הסף.

כל פשרה הנוגעת להיקף החובות של יוון (כ-273 מיליארד דולר) או מועד הפירעון שלהם, חייבת להתקבל עד יום שישי, וזאת במטרה להעניק לפרלמנט של הולנד, גרמניה ופינלנד, מספיק זמן כדי לאשר את ההסכם לפני תום החודש. ללא פשרה, המזומנים של יוון ייגמרו בתחילת חודש מארס ומדינות גוש האירו ביחד עם קרן המטבע יעצרו את חבילת הסיוע שהעניקו לה בשנים האחרונות.

"עליות השערים שאנו חווים בתקופה האחרונה, הן באפיק המנייתי והן באפיק הקונצרני, מראות שהמשקיעים מפנימים שהשילוב של אינפלציה נמוכה מאוד יחד עם שקל חזק לא יאפשרו העלאת ריבית ב-2015, וזאת למרות נתוני הצמיחה המפתיעים שהתפרסמו אתמול", מציין יוטב קוסטיקה, הכלכלן הראשי של מור בית השקעות. "אנו סבורים שהמגמה החיובית תימשך ותיאבון המשקיעים יגבר, ולראיה גל הנפקות האג"ח שהחל בחודש שעבר דרך החברות הגדולות והחזקות דוגמת עזריאלי ובנק מזרחי ודרך חברות בדירוגים נמוכים יותר הצפויות לגייס חוב בשבועות הקרובים. השוק המקומי עדיין נסחר במכפילים נמוכים ביחס לעולם, ולמרות המגמה המתמשכת של הוצאת כספי השקעה לחו"ל אנו רואים לא מעט הזדמנויות השקעה במניות ישראליות".

טבע משיקה שתי תרופות

טבע הודיעה היום על השקה של שתי תרופות גנריות בעלות שווי שוק של 2.26 מיליארד דולר בשנה. ראשית הודיעה טבע על השקה של הגרסה הגנרית של התרופה Lovenox (זריקת Enoxaparin Sodium) בשבעה מינונים שונים בארה"ב, לה מכירות שנתיות של 1.8 מיליארד דולר בארה"ב. עוד השיקה טבע גם את הגרסה הגנרית של זריקת Zyvox , לה מכירות שנתיות של 464 מיליון דולר בארה"ב, על פי נתוני IMS נכון לאוקטובר 2014.

כלל ביוטכנולוגיה בלטה במסחר. החברה הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם הייפריון, שהאשימה את עורכי ניסוי בתרופה לטיפול בסוכרת במרמה וכעת ממתנת האשמותיה. (לסיפור המלא)

מניות הבנקים המשיכו לבלוט לאחר העליות שרשמו אתמול. נציין את הפועלים .

מניות הגז והנפט המשיכו לרכז עניין לאור ההתאוששות המתמשכת במחירי הנפט. נציין את ישראמקו ורציו שזינקו אתמול בכ-5% ו-7% בהתאמה.

מניות התקשורת עדיין עמדו במוקד ברקע למלחמת המחירים בענף. ב"גלובס" פורסם אתמול כי סלקום בוחנת את האפשרות להשיק חבילת טריפל ב-200 שקל בחודש, צעד שעשוי לגרור קרבות מחירים עזים מצידן של פרטנר , בזק והוט. (לסיפור המלא)

הבוקר הודיעה חברת 018 אקספון על הורדת מחירי הגלישה והחל מהיום קצב גלישה של 100 מגה עם תשתית יימכר ב-100 שקל לחודש. גם 012 סמייל הודיעה הבוקר שהיא גם תשיק אינטרנט (תשתית וספק) של 100 מגה במחיר של 100 שקל. אינטרנט בקצב של 15 מגה יעמוד על 89 שקל לחודש. החברה הקימה אתר ייעודי ואף מיתגה את שירות האינטרנט החדש שלה תחת השם ONE.