עובדי רשת מגה חוששים מפיטורים: הכריזו על סכסוך עבודה

אתמול פורסם ב"גלובס" כי רשת השיווק מגה מתכננת לסגור 10 סניפים, דבר המעלה חשש לפיטורי מאות עובדים ■ ועד העובדים: תוכנית סגירת הסניפים שמגבשת ההנהלה נעשית באופן חד-צדדי

סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר
סניף מגה בעיר / צילום: איל יצהר

עובדי רשת השיווק מגה, בגיבוי ההסתדרות, הכריזו היום (ד') על סכסוך עבודה, זאת מחשש לפגיעה בביטחונם התעסוקתי של העובדים ובזכויותיהם, בין היתר עקב תוכנית של סגירת סניפים שמגבשת ההנהלה באופן חד-צדדי וללא שיתוף נציגות העובדים.

בנוסף טוענים עובדי מגה כי ההנהלה מתעלמת מנציגות העובדים בכל הנוגע לתוכנית החד-צדדית לסגירת הסניפים, ונמנעת מניהול משא-ומתן בעניין.

עוד טוענים העובדים לגידול ניכר ומשמעותי בעומס עבודה המוטל עליהם, וזאת עקב מחסור גדל והולך בכוח-אדם בסניפים.

בנוסף, נציגות העובדים חוזרת ודורשת לשפר את תנאי העבודה והשכר של הקופאיות. כמו כן, נטען כי הרשת מנהלת משא-ומתן בחוסר תום-לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים.

העובדים טוענים גם כי הם עשו ניסיונות ליישב את הסכסוך בדרך של משא-ומתן ישיר, אך ללא תוצאות, ולפיכך הם הודיעו למנכ"ל הרשת, מוטי קרן, כי אם לא ייענו דרעשותיהם, הם יכריזו על שביתה החל מ-5 במארס.

נזכיר כי אתמול (ג') פורסם ב"גלובס" כי רשת מגה מתכננת לסגור 10 סניפים, דבר המעלה חשש לפיטורי מאות עובדים. מוועד עובדי מגה נמסר אתמול כי "ההחלטה לסגור סניפים חפוזה. בעלי השליטה כשלו בניהול, אך העובדים הם היחידים הנדרשים לשאת בנטל ההתייעלות".