הסרט "50 גוונים של אפור" מושך מפרסמים לקולנוע

הסרט הגיע בסוף השבוע הראשון להקרנתו להכנסות של 240 מיליון דולר

ההצלחה הקופתית של הסרט "50 גוונים של אפור", שהגיעה בסוף השבוע הראשון להקרנתו להכנסות בגובה 240 מיליון דולר, לא נעצרת שם. מפרסמים רבים, שבדרך-כלל לא מפרסמים בקולנוע, החליטו להשקיע במהלכים שיווקיים סביב ההקרנות בבתי הקולנוע.

כך למשל, מותג הג'ינס קלווין קליין יעלה לראשונה בתולדותיו בקמפיין בקולנוע בבריטניה. גם המותגים אסתי לאודר, Nike וג'נרל מוטורוס קנו זמן פרסום בהקרנות הסרט.

יש לציין, כי בבריטניה הסרט מוגבל לגיל 18 ומעלה, ואילו בארה"ב הוא מותר לצפייה מתחת לגיל 17 אבל בליווי מבוגר.

קרן סטייסי, מנכ"לית חברת שיווק בתחום הקולנוע בבריטניה, אומרת כי "ראינו עניין רב של מותגים המעוניינים להגיע לקהל נשי. זה אחד הסרטים שיהיו הכי מדוברים השנה, והמותגים זיהו הזדמנות לדבר ישירות לקהל נשי מעודכן".

בבריטניה נהוג שמפרסמים יכולים לבחור את הזמן המדויק שבו תשודר הפרסומת בקולנוע. את "ברייק הזהב", הפרסומת האחרונה - אחרי הטריילרים ורגע לפני תחילת ההקרנה - קנתה חברת רנו.

מלבד פרסומות, מספר חברות מבצעות מהלכים שיווקיים סביב הסלוגן "50 גוונים", כמו למשל קו הלבשה תחתונה שמשווק ברשת טסקו או חברת חטיפי בריאות שמשווקים תחת הסלוגן "אפס גוונים של אשמה". תחת השם המקורי משווק גם ליין של אביזרי מין אשר הושק באישור של הסופרת הבריטית אי. אל. ג'יימס.