יועמ"ש ההתאחדות לכדורגל יבדוק: האם איציק לוזון יכול להמשיך במכבי פ"ת

עו"ד אפרים ברק דורש מהמועדון, שהמנכ"ל שלו נידון ל-6 חודשי עבודות שירות בגין חלקו בפרשת הסחיטה "שותף סמוי" - להעביר לו "ללא דיחוי" את גזר הדין

איציק לוזון / צלם: רוני שיצר
איציק לוזון / צלם: רוני שיצר

היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד אפרים ברק, שיגר אתמול (ד') מכתב לקבוצת מכבי פ"ת בעקבות גזר הדין שניתן בשבוע לשעבר למנכ"ל שלה, איציק לוזון, במסגרת פרשת הסחיטה "שותף סמוי" - והאפשרות כי בעקבות כך יאסר עליו לשמש בתפקיד רשמי במועדון.

"להזכירכם, ע"פ תקנון הייסוד של ההתאחדות (סעיף 3) בנסיבות האלה חלות עליכם חובות הקבועות בתקנון", כותב ברק, שמפנה את מכבי פ"ת לעבר הסעיף הרלוונטי: "לא יכהן כחבר הנהלת קבוצה ו/או מי מממלאי התפקידים בה מי שהורשע בפסק דין סופי או בעבירה אחרת שלדעת היועץ המשפטי לממשלה יש עימה קלון... ואולם, ביה"ד העליון (של ההתאחדות) יהיה רשאי שלא לאשר את חברותו ו/או לבטל את חברותו של חבר הנהלת הקבוצה ו/או להפסיק את כהונתו של מי ממלאי התפקידים בקבוצה על-פי שיקול דעתו, אף אם היועץ המשפטי לממשלה לא קבע כי העבירה נושאת עימה קלון".

ברק דורש "להעביר לידינו ללא דיחוי את גזר הדין והכרעת הדין... לצורך בחינת המצב בהתאם לתקנוני ההתאחדות וחוק העמותות".

כזכור, על לוזון נגזרו על-ידי בית המשפט המחוזי בת"א שישה חודשי מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות בבית-הספר ניר רמלה, בהיקף של 5 ימים בשבוע, במשך 8.5 שעות בכל יום.

לוזון היה אחד מ-16 נאשמים בפרשה שחשפה תעשייה של עשרות מיליוני שקלים הכוללת איומים, השתלטות על נכסים, בתי עסק ונדל"ן. בין היתר פירט כתב האישום כיצד כחלק ממסכת הסחיטה באיומים, קשר לוזון קשר עם נאשם אחר כדי לפרוץ לביתו של תושב פתח-תקווה א.א, לקחת מהבית את מפתחות מכוניתו ולגנוב באמצעותם את המכונית. "לאחר גניבת הרכב החזיק הנאשם את הרכב במשך מספר ימים ללא הסכמתו של א.א (התושב), וכשבוע לאחר מכן העביר אותו לידי אחר", טענה הפרקליטות.