אזהרת רווח לדיסקונט: צופה רווח אפסי ברבעון הרביעי

התוצאות החלשות הן בין היתר בשל מכירת מניות הבינלאומי - הבנק צפוי לבצע הפרשה של 47 מיליון שקל בגין ירידה בהחזקותיו בבינלאומי ■ בנוסף משפיעות על התוצאות הפרשות לתוכנית התייעלות והפרשה בחוב למשקי-בית

לילך אשר טופילסקי / צילום: רון קדמי
לילך אשר טופילסקי / צילום: רון קדמי

בנק דיסקונט פרסם הערב (שבת) אזהרת רווח לגבי תוצאותיו לרבעון הרביעי שיפורסמו בעוד כשבועיים. דיסקונט, בניהולה של לילך אשר-טופילסקי, צופה כי הרבעון הרביעי יסתיים ברווח אפסי, זאת בשל מספר אירועים חד-פעמיים.

ראשית, הבנק צפוי לבצע הפרשה של 47 מיליון שקל בגין ירידה בהחזקותיו בבנק הבינלאומי. דיסקונט ביצע ביום חמישי האחרון מכירה של כ-7% ממניות הבינלאומי, ולאחר מכירות נוספות שביצע בחודשים האחרונים, הוא ירד להחזקה של מתחת ל-10% במניות הבנק כפי שדרשו ממנו הרגולטורים. המכירה האחרונה נעשתה במחיר מניה של 49.51 אגורות למניה, נמוך בכ-2.5% ממחירה ביום חמישי ובתמורה כוללת של 349 מיליון שקל. כאמור, בכך יורד דיסקונט בהחזקה במניות הבנק אל מתחת ל-10%, מה שגורם לו לבצע הפרשה של 47 מיליון שקל לירידת ערך שאינה בעלת אופי זמני כמו בדוח הקרוב.

מה שעוד צפוי להעיב על הדוחות הקרובים הוא הפרשה של 34 מיליון שקל בסעיף האשראי למשקי-בית, כפי שדורש בנק ישראל מכל הבנקים לבצע ברבעון הקרוב, וזאת על רקע העלייה החדה באשראי זה שלא לוותה בעלייה בהפסדי אשראי ברמה נאותה בעיני הפיקוח על הבנקים.

ואם כל זה לא מספיק, הרי שדיסקונט גם צפוי לרשום הפרשה של עשרות מיליוני שקלים על רקע מכירת הבנק של באורוגוואי במכפיל הנמוך מההון העצמי של הבנק, וכן על רקע הפרשה לתוכנית ההתייעלות של הבנק, הכוללת פרישה מוקדמת של עוד כ-130 עובדים. כל אלה כאמור, אמורים לאפס את רווחי הבנק ברבעון הרביעי, וכן לפגוע ברווחים לשנת 2014.

אילו הפרשות איפסו את הרווח של דיסקונט
 אילו הפרשות איפסו את הרווח של דיסקונט