הנוסעים שהתפרעו בטיסה: "התהפכו לנו החיים, מתביישים"

לפנות בוקר נחתו בארץ נוסעי טיסת ישראייר שעמדו במרכז הסרטון המביך של ההתפרצות על הדייל ■ היום הם החליטו להתייצב מול המצלמה, להכות על חטא ולשטוח את גרסתם לאירוע

טיסת ישראייר / צילום: מהוידאו
טיסת ישראייר / צילום: מהוידאו

הנוסעים שהתפרעו בטיסת ישראייר לוורנה שבו אמש (א') לישראל אחרי שנפשו שם בסוף השבוע. הסרטון, שהופץ ברשת ושטף את המדינה, נתן את אותותיו גם כלפי המעורבים בתקרית האלימה, שיצאו במהרה מהטרמינל כשפניהם מכוסות, כשניכר שהם המומים מההמולה התקשורתית ומופתעים מגדודי הצלמים שחיכו להם. היום (ב') הם החליטו להתייצב מול המצלמה, להכות על חטא ולשטוח את גרסתם לאירוע.

הדמות המרכזית בסרטון סיפרה כי כצפוי, חופשתם לא התנהלה כפי שתוכנן לאחר שנודע להם דבר הסרטון. "זו לא אני. הייתה לי מעידה", היא אמרה וסיפרה כי חייה שלה ושל חבריה לחופשה התהפכו לחלוטין. "אנחנו מתביישים", אמרה.

על האירוע המביש היא סיפרה כשהנוסעים האחרים לצידה: "הייתה התלהטות של דברים. בחיים לא הגעתי למצב של דו-שיח כזה עם דייל. אני מרגישה מאוד לא טוב, אני על כדורי הרגעה. הלוואי שזה לא היה קורה. אני מתנצלת בפני כל מי שפגעתי בו ולא רק בנוסעים ובדיילים. יש לי משפחה מאחוריי, ילדים, הורים ובעלי - שלא קשור לסרטון בכלל. רע לי".

התיעוד יוצא הדופן, שהפך לשיחת היום בישראל, הועלה בסוף השבוע לקבוצות שונות של דיילים בפייסבוק ותוך זמן קצר צבר מאות אלפי צפיות ושיתופים. בסרט הווידיאו הקצר נראים בני המשפחה כשהם דורשים מהדייל למכור להם מוצר פטור ממכס. "אתה עובד שלי, שילמתי על הטיסה, ואני רוצה שוקולד!", נראתה אחת הנוסעות זועקת. תוך שניות הסלימה התקרית, כשגם אחותה ובעלה מצטרפים לקללות ולאיומים כלפי הדייל.

אתמול, ככל הנראה בעקבות ההתנצלות, החליטה חברת ישראייר שלא להגיש תלונה במשטרה נגד הנוסעים על מעשיהם. בנמל התעופה בן-גוריון סיפרו לפנות בוקר מספר נוסעים על טיסת האימים ועל שהתרחש לנגד עיניהם. "הם היו שיכורים עוד לפני שעלו על המטוס, התרענו על כך", טענה נוסעת אחת. אחרת הוסיפה: "זה היה פשוט סיוט, הם ממש הלכו מכות אחד עם השני במטוס".