הבורסה בת"א: המעו"ף ננעל בשיא חדש, אפריקה נפלה 6%

ירידות בוול סטריט ועליות במרבית בורסות אירופה ■ היום פקעו אופציות המעו"ף לפברואר ומדד המעו"ף לפקיעה נקבע על 1,514.98 נקודות ■ אזהרת רווח לאפריקה

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה (ה') נחתם בעליות שערים, כאשר מדד המעו"ף העפיל לשיא נעילה חדש ברמה של 1,517 נקודות זה היום השני ברציפות. זאת, ברקע לעליות בבורסות אירופה וירידות קלות בוול סטריט. אופציות המעו"ף לפברואר פקעו היום ומדד המעו"ף לפקיעה נקבע על 1,514.98 נקודות, מדד ת"א-בנקים נקבע על 1255.58 נק' ומדד ת"א 100 על 1,342.45 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול ביציבות כאשר 3 המדדים המובילים סיימו כמעט ללא שינוי. זאת ברקע המשך עדותה של יו"ר הפד ג'נט ילן ומספר נתוני מאקרו.היום מתנהל המסחר בירידות לאחר שפורסם כי מדד המחירים לצרכן ירד גם החודש, בשיעור של 0.7%.

יו"ר הפד חזרה והדגישה גם אתמול כי הבנק המרכזי יעלה את הריביות רק כאשר הוא יהיה בטוח שהאינפלציה מתרוממת ובמסלול הגעה ליעד שהציב הבנק - קצב שנתי של 2%. במהלך העדות ילן ציינה כי אחת ההשלכות השליליות של ירידת מחירי הנפט היא פיטורים בענף האנרגיה.

החוזים על הנפט מסוג WTI לחודש אפריל טיפסו אתמול ב-3.5% ל-50.99 דולר לחבית, בעוד החוזים על הנפט מסוג ברנט טיפסו ביותר מ-4.5% לרמה של 61 דולר לחבית. היום עולה מחיר הברנט ב-0.5%.

המשנה לנגידת בנק ישראל נדין בודו-טרכטנברג התראיינה אתמול לסוכנות "רויטרס" ואמרה כי אם השקל ימשיך להתחזק, בנק ישראל יוריד את הריבית מתחת לאפס. דבריה של טרכטנברג נאמרו יומיים לאחר שבנק ישראל הפחית במפתיע את הריבית ב-0.15% לשפל כל הזמנים ברמה של 0.1%. "עלינו לוודא כי הפיחות בשקל יימשך", אמרה טרכטנברג וציינה כי הבנק עדיין לא מיצה את השימוש בכלים המוניטאריים.

לאחר דבריה נרשמו עליות חדות באג"ח הממשלתיות השקליות וגם הבורסה, כאמור, סגרה בשיא חדש במחזור מסחר גבוה.

מניות טבע , פריגו ואופקו סיימו בירוק לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערים חיוביים. מנגד, נייס סיימה בירידות על רקע פער שלילי של כ-1.2%.

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב פרסמה הבוקר אזהרת רווח, לפיה היא עתידה להפסיד בשנה החולפת 783-863 מיליון שקל, בעיקר בצל אזהרות רווח של החברות הבנות אפי פיתוח ואפריקה תעשיות.

בנק ישראל פנה לאחרונה לבנק מזרחי טפחות ולבנק הפועלים בדרישה שיפרישו כסף בגין פרשת העלמות המס בארה"ב - כך דווח היום בגלי צה"ל. החקירה נמצאת בשלבים שונים מול כל אחד מהבנקים. כזכור, בנק לאומי כבר אולץ לשלם קנס של 400 מיליון דולר בגין סיוע ללקוחותיו בארה"ב להעלים מסים ולהלבין הון.

מספר ימים אחרי דיסקונט, גם בנק לאומי פרסם אתמול אזהרת רווח לרבעון הרביעי של 2014 שבו הוא צופה כי לא ירשום רווחיות. בשנת 2014 כולה בנק לאומי מעריך כי הרווח יסתכם ב-1.6 מיליארד שקל - ירידה של 17% לעומת הרווח הכולל בשנת 2013.