פייפאל ישראל בתגובה לתביעה נגדה: אנחנו לא פייפאל

איגוד תיאטרון הפלייבק תבע את חברת פייפאל ישראל, ואילו זו הציגה בתגובה טענה מעניינת

איגוד תיאטרון הפלייבק בישראל פתח חשבון בשירות התשלומים המקוון פייפאל ועשה בו שימוש כדי לאסוף תשלומים עבור כרטיסי כניסה ל"כנס הפלייבק", האירוע השנתי של האיגוד. כשביקש האיגוד להעביר את התשלומים שנצברו בחשבון המקוון לחשבון הבנק שלו, קיבל דרישה להמציא מסמכים שונים שלא היו בנמצא.

כשתבע האיגוד את חברת פייפאל ישראל בטענה כי שורת הדרישות לא נכללה בהסכם המשתמש המקורי של פייפאל, טענה פייפאל ישראל טענה מעניינת - "אנחנו לא פייפאל". למרות זאת, יום לאחר הגשת כתב ההגנה בידי פייפאל ישראל, מולאה דרישת האיגוד להעברת הכספים.

כבכל שנה בשנים האחרונות, איגוד תיאטרון הפלייבק ערך במארס 2014 את "כנס הפלייבק" - אירוע בן 3 ימים שהינו מקור המימון העיקרי של האיגוד. סך ההכנסות ממכירת הכרטיסים לאירוע, שנאספו באמצעות פייפאל, עמד על 57 אלף שקל. כשביקשו באיגוד למשוך את הסכום במאי 2014, החלה לכאורה פייפאל לדרוש מסמכים שונים לרבות אישור ניהול תקין מרשם העמותות, דבר שלא היה בנמצא.

בתביעה שהגיש האיגוד לבית משפט השלום בתל-אביב באמצעות עו"ד יובל גלאון ממשרד שביט, בר-און, גלאון, צין, יגור ושות', נטען כי בחוזה השירות של פייפאל לא פורט כי מסמכים אלה יידרשו כדי למשוך את הכסף מן החשבון המקוון.

תגובתה של פייפאל בכתב ההגנה שהגישה מוכיחה יכולת אימפרוביזציה ומשחק שבוודאי היו מזכים אותה בפרס חביב הקהל, לו רק היו מגיעים נציגיה ל"כנס הפלייבק" שמארגן האיגוד.

"פייפאל ישראל אינה תאגיד המספק שירותים בתחום התשלום המקוון", נכתב בכתב ההגנה. תחום עיסוקה של פייפאל ישראל, הובהר, "אינו, ומעולם לא היה, במתן שירותי תשלום מקוונים באינטרנט אלא בפיתוח תוכנה למאבק בתרמיות". עוד צוין: "הרבה למעלה מן הצורך... כי פייפאל ישראל גם אינה בגדר נציגות בישראל של חברת פייפאל העולמית".

יחד עם זאת, פייפאל ישראל הודתה בכתב ההגנה כי היא חברה בשליטת חברת PayPal Pte. Ltd - "תאגיד זר שעיסוקיו הינם דומים למתואר בכתב התביעה (של איגוד תיאטרון הפלייבק - ג'מ')". ואולם, פייפאל ישראל טענה כי "בכך אין די כדי ליצור זהות בין החברה הישראלית לבין אותו תאגיד זר".

למרות ההתנערות של החברה הישראלית, לסיפור יש סוף טוב. יום אחרי הגשת כתב ההגנה בידי התאגיד הישראלי פייפאל, הודיעה נציגת התאגיד הזר פייפאל לעורכי הדין של האיגוד כי "ברצוננו להודיעכם שניתנה הוראה להעביר את כספי לקוחכם לחשבון הבנק. המדובר במחווה של רצון טוב".

כעת נותר לצדדים להתקוטט בבית המשפט סביב עשרות אלפי השקלים שתבע האיגוד כפיצוי על התנהלות שירות התשלומים.