איפה המאבטח? אזרח למפכ"ל דנינו: "אתה שקרן או אידיוט"

האזרח פנה למפכ"ל שישב במסעדה: "כולם נואפים במשטרה, ואתה לא מודע לזה?" ■ דנינו הציע לאזרח לשוחח על הנושא בלשכתו, אך האזרח אמר לו: "אינני מעוניין לדבר עם שקרנים ולא עם בעלי רמת משכל נמוכה"

רב ניצב מפכל יוחנן דנינו משטרה / צלם: יוסי כהן
רב ניצב מפכל יוחנן דנינו משטרה / צלם: יוסי כהן

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו נמצא בתקופה האחרונה במוקד ביקורת קשה נגד המשטרה על רקע פרשות מין רבות והטרדות מיניות במשטרה. ביום חמישי האחרון דנינו ישב במסעדה, וניגש אליו אזרח שהציג את עצמו בשם מאיר מנדלסון והטיח בו דברים קשים.

האזרח אמר לדנינו: "או שאתה שקרן או שאתה אידיוט. כולם נואפים במשטרה, ואתה לא מודע לזה?".

דנינו לא איבד את שלוותו והציע לאזרח להגיע ללשכת המפכ"ל ולשוחח שם על הנושא, אך האזרח אמר לו: "אינני מעוניין לדבר עם שקרנים ולא עם בעלי רמת משכל נמוכה".

במקרה הזה האירוע נגמר ללא תקרית אלימה, אך נשאלת השאלה איפה היה המאבטח האישי של המפכ"ל - הוא נזכר להגיע רק אחרי שהאזרח כבר התפנה משם.

"מגע תדיר עם אזרחים"

דובר המשטרה מסר בתגובה: "אבטחת המפכ"ל מתבצעת בהתאם לנהלים קפדניים, תוך שמאבטחיו מצויים כל העת בקשר עין ובקשב ומתערבים בהתאם לנדרש, וכך גם היה במקרה המדובר.

"כחלק מתפקידו ומתפיסת עולמו כמשרת ציבור, מצוי המפכ"ל במגע תדיר עם אזרחים. גם כאשר ניכר כי המגע נוצר לצורך פרובוקציה, והשיח מגיע לכדי התנהגות בוטה דוגמת זו של האזרח בסרטון - אין בשיח מילולי כדי להוות איום המצריך את התערבותם של המאבטחים".