הסכם השיווק החדש של הכדורגל: גם המועצה הלאומית כבר חתמה

ההסכם, שאמור להוסיף 44 מיליון שקל לכלל ענפי הספורט בישראל (אך בעיקר לכדורגל), נחתם על-ידי הגוף שבראשו עומד עודד טירה; כעת יעבור לחתימת משרד המשפטים

עודד טירה / צלם: איל יצהר
עודד טירה / צלם: איל יצהר

הסכם השיווק של הכדורגל לעונת 2015/16 עבר עוד משוכה משמעותית והוא קרוב לאישור סופי - זאת לאחר שהמועצה הלאומית לספורט חתמה על התוכנית במסגרתה אושרה תוספת תקציבית של 44 מיליון שקל לכלל ענפי הספורט.

המועצה הלאומית, בראשות התעשיין עודד טירה, קמה בשנה שעברה כגוף העל של הספורט הישראלי, שמטרתו לייעץ למשרד הספורט ברמת התשתיות, המתקנים והפעילות השוטפת.

כזכור, במסגרת הפלונטר לאישור הסכם השיווק לעונת המשחקים הבאה - נחתם מסמך הבנות בין משרד הספורט, משרד האוצר, המועצה להסדר ההימורים, ההתאחדות לכדורגל ומינהלת הליגות בכדורגל. במסגרת אותו הסכם נקבע כי הסכם השיווק של הכדורגל שעמד על 80 מיליון שקל לעונה, יפחת ל-57.5 מיליון שקל, אבל בתמורה יתווספו סעיפים תקציביים נוספים לטובת הכדורגל שיגיעו מקופת הטוטו ומשרד האוצר, וחלק מהם יופנו ליתר ענפי הספורט במדינה.

התוספת התקציבית עליה חתמה המועצה הלאומית לספורט קובעת, כאמור, תוספת של 44 מיליון שקל: 25 מיליון מכספי הטוטו, ו-19 מיליון ממשרד האוצר.

הרוב המכריע של הכסף ילך לענף הכדורגל, אבל גם יתר הענפים יהנו: כך למשל, הוגדרו לחלוקה 12 מיליון שקל שיחולקו בין כלל ענפי הספורט בישראל, על-פי אמות המידה של ועדת לובצקי. 2 מיליון שקל נוספים - מתוך אותה תוספת תקציבית של 44 מיליון שקל - יופנו לחלוקה לגופי הספורט ובהם הוועד האולימפי, איל"ת (ההתאחדות לספורט לא אולימפי) והוועד הפראלימפי (מעל 50% מאותם 2 מיליון שקל יגיעו לוועד האולימפי).

26 מיליון שקל יוקצו לשיטור וסדרנות, כאשר התקציב יתחלק בין קבוצות משחקי הכדור בליגות המקצועניות לגברים ונשים: כדורגל, כדורסל, כדוריד וכדורעף.

6.5 מיליון שקל יועבור לטובת סיוע לאיגודים במצוקה, כאשר נכון לעכשיו מדובר על שלושה ענפים - ההתאחדות לכדורגל שתקבל כ-5 מיליון שקל, הכדורעף כ-1.05 מיליון שקל, וענף האופניים כ-400 אלף שקל. התנאי לקבלת הסיוע הוא התחייבות של הגופים הללו להיכנס לתוכניתה הבראה ולקבל ליווי חיצוני של חשב בודק מלווה.

כ-2.5 מיליון שקל יוקצו לטובת הוצאות אבטחת אירוח נבחרות בינלאומיות, כאשר גם כאן רוב הכסף יילך לכדורגל.

כעת יעבור ההסכם לחתימה של משרד המשפטים, כאשר מבחינת לוחות זמנים הוא מחוייב לעבור ברשומות עד 31.5.2015 - אחרת יבוטל הההסכם והצדדים יחזרו לאופציה הישנה לפיה מובטח להתאחדות לכדורגל הסכם שיווק של 80 מיליון שקל לעונה הבאה.