עליית שווי של כ-170 מ' ש' בנכסי מליסרון: שווי הקריון 2.1 מיליארד ש'

עליית שווי גם בגרנד קניון, המוערך ב-1.4 מיליארד ש', ובקניון הגדול בפתח תקווה - 1.3 מיליארד ש'

הקריון / צילום: תמר מצפי
הקריון / צילום: תמר מצפי

על רקע גיוס אג"ח שמקדמת ענקית הנדל"ן המניב מליסרון , ולקראת פרסום דוחותיה הכספיים השנתיים, עדכנה החברה אמש כי היא צפויה ליהנות בסיכום הרבעון הרביעי של 2014 מעליית שווי של כ-168 מיליון שקל (כ-124 מיליון שקל בקיזוז השפעת מס), בניכוי השקעות שבוצעו באותו רבעון.

הערכות השווי שאותן מזכירה מליסרון, הנמצאת בשליטת ליאורה עופר, בוצעו לארבעה מנכסיה הבולטים - מתחם הקריון שבקריות, הקניון הגדול בפתח תקווה, הגרנד קניון בחיפה וקניון עופר ברחובות. מהערכות השווי שפורסמו עולה, כי את עיקר העלייה תרם הקריון - אחד הנכסים המרכזיים והוותיקים של מליסרון - אשר שוויו מתקרב ל-2.1 מיליארד שקל, גבוה בכ-90 מיליון שקל (כ-4.5%) משוויו בדוחות האחרונים של מליסרון, שעמד על כ-2 מיליארד שקל.

הקריון, שנבנה על קרקעות בית החרושת "אתא", החל את פעילותו ב-1989, וכיום נחשב כקניון המוביל באזור הצפון.

שווי הגרנד קניון בחיפה, כפי שעולה מהערכות השווי שבוצעו על-ידי משרד ברק פרידמן כהן ושות', צמח בכ-70 מיליון שקל (5.5%), והגיע ל-1.4 מיליארד שקל, וערכו של הקניון הגדול בפתח תקווה עלה בכ-40 מיליון שקל (כ-3.5%), ל-1.27 מיליארד שקל. ערכו של קניון רחובות לא השתנה באופן מהותי ונותר על 1.16 מיליארד שקל.

כאמור מליסרון, המעוניינת לנצל את סביבת הריבית הנמוכה והביקושים הגבוהים בשוק האג"ח, נערכת לגיוס חוב גדול, בהיקף של כמה מאות מיליוני שקלים בשבועות הקרובים, לאחר פרסום דוחותיה השנתיים ל-2014.

מוקדם יותר השנה קיבלה מליסרון דירוג של A-1 מ-S&P מעלות לני"ע מסחריים בהיקף כולל של כ-550 מיליון שקל, כך שסך המסגרת שלה לגיוס ני"ע מסחריים תוכל להגיע עד 1 מיליארד שקל. מליסרון, המנוהלת על-ידי אבי לוי, היא אחת ממגייסות האג"ח הבולטות בבורסה בתקופה האחרונה, ולפני פחות משנה ביצעה הרחבת סדרות בהיקף של כ-870 מיליון שקל.

מניית מליסרון בולטת לחיוב בביצועיה, עם זינוק של 45% בשוויה בשנה החולפת, מה שסייע לה להצטרף לראשונה למדד המעו"ף בעדכון המדדים האחרון שבוצע לפני כמה חודשים. היום נסחרת החברה בבורסה בשווי של 5.5 מיליארד שקל.

עליות השווי בנכסי מליסרון
 עליות השווי בנכסי מליסרון