מדד המעו"ף זינק לשיא חדש; פרטנר צנחה ב-6.8%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.52 מיליארד שקל ■ עליות קלות בוול סטריט ■ פרטנר ואלביט מערכות פרסמו דוחות ■ ביטול חוזה גז מ"לוויתן" בצל החלטת הממונה גילה

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בעליות שערים ומדד המעו"ף זינק לשיא חדש. זאת בעת שהמסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות, ובאירופה התנהל המסחר בעליות שערים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.52 מיליארד שקל.

בורסות אירופה עולות בחדות, בין השאר על רקע דברי מריו דראגי. דראגי אמר היום בדברו בפני קהל בפרנקפורט כי "תוכנית ההרחבה הכמותית צופנת בתוכה סיכונים מסויימים אבל ניתן להכיל אותם". עוד אמר דראגי כי "התוכנית מעודדת לקיחת סיכונים כי אנחנו רוכשים ממוסדות שונים ניירות ערך פחות מסוכנים וגורמים לירידת תשואות".

המשקיעים המקומיים, כעמיתיהם בעולם, דרוכים לקראת ישיבת הפדרל ריזרב הקרובה בשבוע הבא, ברקע הערכות הולכות וגוברות כי הבנק המרכזי יבחר להעלות את הריבית בארה"ב בחודשים הקרובים. אל מול הערכות אלו, גם הדולר מתחזק לרמות שיא של שנים מול המטבעות העיקריים, כולל השקל.

אלביט זינקה לאחר הדוחות

אבנר , דלק קידוחים ורציו דיווחו הבוקר על ביטול החוזה לאספקת גז ממאגר "לוויתן" לחברת Palestine Power Generation. בינואר אשתקד דיווחו שותפויות "לוויתן" על הסכם יצוא הגז לרשות הפלסטינית שהיקפו 1.2 מיליארד דולר. במסגרת ההסכם, חברת PPGC, שצפויה להקים בג'נין תחנת כח, אמורה הייתה לרכוש כ-BCM 4.75 של גז טבעי לתקופה של עד 20 שנה.

הבנקים נשארים במוקד לאחר שאתמול מדד הבנקים נפל ב-1.8%. אתמול סיכמו הפועלים ומזרחי טפחות את השנה, וכעת ממתינים לדוחות בנק לאומי בסוף החודש.

פרטנר דיווחה היום על עלייה של 20% ברווחי שנת 2014 ל-162 מיליון שקל, על הכנסות שירדו ב-3% ל-4.4 מיליארד שקל. [לסיפור המלא]

אלביט מערכות סיכמה הבוקר את 2014 עם עלייה קלה בהכנסות ל-2.958 מיליארד דולר, לעומת מכירות של 2.925 מיליארד דולר ב-2013. מאידך, הרווח הנקי על בסיס non-GAAP רשם ירידה ל-201.1 מיליון דולר בהשוואה ל-210.8 מיליון דולר ב-2013. צבר ההזמנות נכון לסוף 2014 עמד על 6.265 מיליארד דולר.

מבטח שמיר זינקה אתמול ברקע הערכות כי מכירת השליטה בענקית החלב תנובה לברייטפוד הסינית קרבה להשלמתה, בעוד כשלושה שבועות. על פי גורמים המעורים בעסקה, הסינים קיבלו את כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים לרכישה בישראל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]