"המדד שיתפרסם היום עשוי להוביל להורדת ריבית נוספת"

כלכלני הלמן אלדובי: "הירידות האחרונות בשוק המניות בארה"ב הן זמניות, ובשל הריבית הנמוכה והצמיחה השוק ימשיך לעלות"

היום ב-18:30 צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן שאמור להיות שלילי ועשוי להוביל להורדת ריבית נוספת בישראל, ואולי אף לריבית שלילית. כך מציינים כלכלני בית ההשקעות הלמן אלדובי בסקירה השבועית על שוק ההון.

מלחמת המטבעות בעולם, מדאיגה משקיעים רבים בארץ ובחו"ל. בארה"ב, הדאגה סובבת סביב השפעת הדולר החזק על קצב התאוששות הכלכלה האמריקאית. ובארץ, השקל אמנם נחלש מול הדולר אך מוסיף להתחזק אל מול האירו, מה שעלול להשפיע על בנק ישראל בהחלטת הריבית הקרובה שלו.

בארה"ב, המסחר בוול סטריט התנהל בשבוע שעבר בתנודתיות גבוהה עקב עצבנות וחששות המשקיעים מהתחזקותו של הדולר מול מטבעות העולם. "להערכתנו, כלכלת ארה"ב מוטה צריכה פנימית ולכן דולר חזק אינו אחד מתנאי הבנק המרכזי האמריקאי לדחיית מועד העלאת הריבית. אנו סבורים כי הירידות האחרונות בשוק המניות בארה"ב הן זמניות, ובשל הריבית הנמוכה והצמיחה השוק ימשיך לעלות".

באירופה, הנגיד דרגי משדר אופטימיות וטוען הכבר ניתן לראות שיפור בצמיחה והכלכלה. בעקבות האופטימיות המשיך שוק המניות לעלות בצורה נאה, וסביר שימשיך להניב תשואות חיוביות למשקיעים כל עוד תוכנית ההרחבה נמשכת. היחלשותו של האירו מול מטבעות העולם מטיבה עם היצואנים האירופאיים. "אנו ממליצים להיחשף למדדי המניות בשווקים האירופאיים".

בנק ישראל צפוי לפעול להחלשת המטבע

גם יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מציינים בסקירתם השבועית כי במידה ומדד פברואר לא יפתיע כלפי מעלה ומגמת הייסוף תימשך, בנק ישראל צפוי לפעול להחלשת המטבע, כולל סוג של הרחבה כמותית.

בהתייחסות לבחירות מציינים הכלכלנים כי בשנה הראשונה של ממשלה החדשה המסים נוטים לעלות והגרעון לרדת. ממשלת ליכוד תעלה מסים כדי לממן תוספת תקציב למגזר החרדי ומנגד, ממשלת שמאל מרכז תעלה מסים כדי לממן את הגידול בהוצאה הציבורית.