המלצת נציג סלקום TV ללקוח: גלוש באתר פיראטי

בהקלטה נשמע איש מכירות של סלקום שהתקשר מיוזמתו למנוי הוט והמליץ לו לגלוש באתר בו מועברים משחקי ספורט מרחבי העולם בצפייה ישירה - כדי להשלים את התוכן החסר בסלקום TV ■ סלקום: "מקרה בודד"

נציג מכירות של מיזם הטלוויזיה של סלקום המליץ ללקוח פוטנציאלי לגלוש באתרים פיראטיים כדי להשלים את התוכן החסר בסלקום TV - כך עולה מהקלטה שהגיעה לידי "גלובס" ובוצעה ב-9 במארס.

בהקלטה נשמע איש מכירות שהתקשר מיוזמתו אל מנוי של חברת הכבלים הוט, ונתן לו המלצה אישית לגלישה באתר בו מועברים משחקי ספורט מרחבי העולם בצפייה ישירה (סטרימינג).

שירותי סלקום TV מבוססים על ממיר המכיל את ערוצי עידן פלוס ותוכני VOD המבוססים על רשת האינטרנט. למרות שהתוכן שבמיזם כולל תוכני ספורט מבית ערוץ ספורט 5, בשיטת הצפייה על-פי בחירה, הוא לא כולל שורה ארוכה של טורנירי ספורט מרחבי העולם, המשודרים בכבלים ובלוויין.

במהלך השיחה אמר הסוכן כי מדובר בהמלצה אישית שלו, אותה הוא נותן במקרים מהם הוא נשאל באשר לערוצים ספורט 1 וספורט 2, שאינם כלולים בסלקום. זאת למרות שהלקוח לא הביע עניין ואף אמר כי הוא לא מתעניין בשידורי ספורט.

גלישה באתר פיראטי אינה חוקית ומהווה פגיעה כלכלית בשידורי הפלטפורמות הוט ו-yes, שנלחמות מלחמת חורמה באתרים מסוג זה.

להלן קטע מהשיחה, שנמשכה 10 דקות בקירוב:

סוכן סלקום: "דבר נוסף שמוצע אצלנו - וזה ממני אישית, בו אדם שאוהב לצפות בתוכני הספורט - זה שיתוף אישי ביני ובינך - שבן אדם שאוהב לצפות בתוכני הספורט יש אפשרות לצפות דרך אתר שנקרא 'למון ספורט', שזה אתה יכול לחבר דרך הסטרימר שאנחנו נותנים לך, ויש בו שידורי ספורט מכל העולם".

- לקוח: "איזה אתר? למון ספורט? מה זה האתר הזה?"

סוכן סלקום: "למון ספורט זה אתר חינמי, שאם אתה נרשם בגוגל, אתה תתקל בזה, שהוא נותן את כל שידורי הספורט העולם, בשידורים ישירים, בחינם. זה יכול להיות פתרון מאוד מעשי ומאוד איכותי לכל לקוח באשר הוא. בלי שום קשר למה שאני מציע לך. זה מה שנקרא ממני אליך, כשיתוף".

לקוח: "אבל זה זכויות שלכם? לא שזה מעניין אותי כלקוח, סתם ברמת ההבנה".

סוכן סלקום: "לא לא, ברמת ההבנה, זה לא קשור אלינו בכלל. אני פשוט אומר לך את זה כי אני נתקל בהרבה מאוד לקוחות ששואלים אותי על הערוץ ספורט שיש אצלנו, מה קורה לגבי ערוצים כמו ערוץ ספורט 1, ערוץ ספורט 2".

סלקום: "מקרה בודד"

תגובת סלקום: "מדובר במקרה בודד שאינו מייצג את מדיניות החברה, ואף נאמר בשיחה כי מדובר ביוזמה אישית של איש מכירות".