ערוץ 10 הגיש בקשה רשמית לעבור לשידור ברישיון

מועצת הרשות השנייה אישרה ביום חמישי האחרון הקלות משמעותיות בתנאי הרישיון, ובהן הפחתת הערבויות

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

ערוץ 10 הגיש היום (א') בקשה רשמית לעבור לשידור תחת תנאי רישיון. הבקשה הוגשה מכיוון שזה היה המועד האחרון הקבוע בחוק להגשת הבקשה. בערוץ, תחת ניהולו של יוסי ורשבסקי, אישרו את דבר הגשת הבקשה, אך סירבו לפרט את פרטיה.

הסמכות לאישור הרישיון היא בידי מועצת הרשות השנייה, אך בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסמכות להחליט האם הערוץ ימשיך לשדר באותו אפיק. לאור מערכת היחסים המורכבת והמתוחה בין הצדדים, מעניין יהיה לראות מה תהיה עמדת נתניהו כלפי ערוץ 10, בפרט לנוכח תוצאות הבחירות.

בתוך כך, ביום חמישי האחרון החליטה מועצת הרשות השנייה על הפחתת הערבויות ביציאה לרישיון. הערבויות יעמדו כעת על 45 מיליון שקל, לעומת 67.5 מיליון שקל כפי שהיה עד עתה. סכום הערבויות ישמש לצורך קבלת רישיון שידורים למשך 15 שנה.

עוד החליטה המועצה על שינוי הדרישה לכתבי התחייבות פיננסיים בעת הגשת בקשה לרישיון, ל-10 מיליון שקל עבור בעלי זיכיון קיימים, ו-20 מיליון שקל עבור מבקשי רישיון חדשים.

צעדים אלה מתווספים לצעדים קודמים, כגון הפחתת מחויבויות התוכן ל-130 מיליון שקל בלבד, תוך שמירה על היקף החובה לשידורי חדשות, תוכניות איכות וסרטים ישראליים. הקלה נוספת היא ביטול "דמי הרצינות", שעמדו על 3 מיליון שקל.

יו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', מסרה כי "הפחתת הערבויות והביטחונות הנדרשים בעת הגשת בקשת רישיון, היא נדבך נוסף ומהותי בתהליך התאמת הרגולציה על מנת לאפשר לגורמים המשדרים וכן לגורמים נוספים לפעול בתחום; ולהסדרת שוק הטלוויזיה המסחרית והעברתו באופן הדרגתי משוק של זיכיונות לשוק הפועל על בסיס רישיונות ארוכי-טווח. ההחלטה תאפשר פתיחת השוק לתחרות אמיתית ותתרום לחיזוק וקידום מגוון ואיכות בטלוויזיה המסחרית בישראל, לטובת הציבור הישראלי. שנת 2015 צריכה להיות שנת המעבר לרישיונות".

המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, הוסיף: "ההחלטה על שינוי תנאי הערבויות והביטחונות הדרושים ביציאה לרישיון נעשתה לאחר עבודה כלכלית ומקצועית בנושא והשוואה לתחומים דומים בארץ. ההקלה הרגולטורית של הפחתת הערבויות תחול באופן שווה על כל אחד מהשחקנים, קיימים וחדשים, בעת יציאה לרישיון. הרשות השנייה תוסיף לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה, כדי לקדם הסדרה ארוכת-טווח של שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל, על מנת להבטיח את יציבותו ועצמאותו ועל מנת לאפשר תחרות הוגנת וכניסת שחקנים נוספים".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים על הגשת הבקשה של ערוץ 10 ועל תחילתו של תהליך המעבר לרישיונות. המעבר לרישיונות יביא לטלוויזיה מסחרית תחרותית יותר יציבה יותר ואיכותית יותר".