תנובה נגד קבוצת נטו: הפסיקו לשווק את גבינת "עלמה"

טוענת להטעיית צרכנים בשל הדמיון הרב לאריזת גבינת "עמק" ■ תובעת פיצוי של 200 אלף שקל ומבקשת צו נגד שיווק גבינת "עלמה" באריזתה הנוכחית

קבוצת תנובה הגישה היום (ד') בקשה לצו מניעה ותביעה נגד חברת נטו להפסקת שיווק הגבינה הצהובה "עלמה" באריזתה הנוכחית, וזאת לטענתה בשל הדמיון הרב לגבינת "עמק" של תנובה השולטות בשוק, ובשל חשש להטעיית צרכנים.

"עלמה" היא גבינה צהובה מיובאת וחדשה בשוק, שקבוצת נטו החלה לשווק לאחר הסרת המכסים על יבוא גבינה צהובה. גבינת "עלמה" משווקת במחיר הנמוך מגבינת "עמק" הארוזה.

אריזת גבינת "עלמה" דומה מאוד לאריזה של גבינת "עמק", ובתנובה אף טוענים כי בשיווק באריזה דומה כל-כך יש משום ניסיון ל"יצירת זיהוי" בין גבינת "עלמה" לגבינת "עמק".

הדמיון באריזות בא לידי ביטוי בצבע האדום של המכסה ובמעין גל צהוב מנוגד לרקע האדום. על שתי אריזות הגבינות מופיעה פרוסת גבינה מקופלת, עליה מוצבים עגבניית שרי חתוכה ועשבי תיבול ירוקים, ועל שתי האריזות מופיעה גם פינה צהובה בקצה האריזה המסמנת אפשרות לסגירה חוזרת. כמו כן, על שתי האריזות שמות המותגים "עמק" ו"עלמה" ממוקמים בנקודה דומה ובצבעים דומים.

תנובה טוענת כי בכך "פוגעת קבוצת נטו בצורה מכוונת במוניטין של גבינת 'עמק' ופוגעת בהשקעה רבת-שנים של תנובה ביצירת זיהוי של הגבינה עם האריזה המקורית".

בנוסף, תנובה תובעת מנטו פיצוי של 200 אלף שקל.

בתנובה טוענים עוד כי הקבוצה בעד תחרות, ובלבד שהיא הוגנת; וכי "ניסיונה של נטו ליהנות מהמוניטין של תנובה ולשווק מוצר בעלת חזות דומה עד כדי זהות - אין בו כדי להוות תחרות הוגנת, כי אם תחרות פרועה ופסולה".

בקובצת נטו דוחים את הטענות.