הפיינל-פור חוזר לכדורסל הישראלי

שיטת הכרעת האליפות השנויה במחלוקת, שהייתה נהוגה בין השנים 2005-2012 - תשוב החל מהעונה הבאה; הקבוצה שתסיים במקום הראשון את העונה הסדירה תוכל להכריע באיזה אולם יתקיים האירוע ■ אבל כבד בענף: מנהלה של הפועל ת"א, אורי שלף, הלך לעולמו

דרבי תל-אביבי, ליגת העל בכדורסל, ג'רמי פארגו / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
דרבי תל-אביבי, ליגת העל בכדורסל, ג'רמי פארגו / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

בישיבת הדירקטוריון של מינהלת הליגה בכדורסל שנערכה היום (א') החליטו ראשי הקבוצות כי החל מעונת המשחקים הבאה (2015/16) תוכרע זהות האלופה בשיטת הפיינל-פור השנויה במחלוקת. ההחלטה תקבל תוקף לשלוש עונות (עד לתום עונת 2017/18).

"במידה ולליגה הישראלית תהיה נציגה שנייה ביורוליג, דבר שישנה את חשיבות הזכיה באליפות בישראל, יעלה נושא שיטת משחקי הגמר לדיון נוסף", נמסר מהמינהלת. כידוע, לצד מכבי ת"א, לה שיריון קבוע למפעל האירופי - מי ששואפת להיכנס ליורוליג בשנים הקרובות היא הפועל ירושלים.

למרות שהאליפות למעשה תוכרע בשני משחקים - הרי שלעונה הרגילה כן תהיה חשיבות כלשהי: האולם שייארח את הפיינל-פור ייקבע בתום סדרות רבע הגמר על-ידי הקבוצה שתסיים את העונה הסדירה במקום הראשון. "לטובת מיקסום ההכנסות, הצלחת האירוע ותדמיתו - נקבע כי הפיינל-פור יתקיים רק באולמות אשר מכילים מעל 10,000 צופים" (כלומר, או ביד אליהו, במה שיעניק יתרון ביתיות למכבי ת"א - או בארנה של הפועל ירושלים).

פירוט היסטורי קצר: בין השנים 1989-2005 נקבעה זהות האלופה בליגת הכדורסל הבכירה באמצעות סדרות פלייאוף של הטוב מחמישה משחקים (לפני כן - הטוב משלושה משחקים). מ-2005 ועד 2012, מתוך מטרה להגביר את התחרותיות - נקבעה שיטת פיינל-פור שאכן הצליחה לייצר אלופות חדשות מלבד מכבי ת"א (הפועל חולון, הפועל גלבוע/גליל). ב-2012/13 התבצע "שדרוג" לשיטה - ומכבי חיפה לקחה את האליפות שהוכרעה במשחק גמר בודד. בעונה הקודמת (2013/14) שוב התבצע שינוי - כאשר האליפות נלקחה על-ידי מכבי ת"א בתום שני משחקי גמר בשיטת בית-חוץ (שיטה שתהיה בתוקף גם בעונה הנוכחית).

נפטר אורי שלף, מנהלה של הפועל ת"א

בישיבת המינהלת התקבלה בתדהמה הידיעה על מותו בטרם עת של אורי שלף, מנהלה של הפועל ת"א, שהלך הלילה לעולמו, והוא בן 43 בלבד - כתוצאה מדום לב. במהלך הישיבה נישאו דברים לזכרו ונשלחו תנחומים למשפחה. בנוסף, המינהלת החליטה לקיים דקת דומיה בכל משחקי הליגה במחזור הקרוב.

שלף, אחיו של קפטן מכבי ת"א ונבחרת ישראל בכדורסל לשעבר גור שלף, ובנו של עמי שלף, שחקן הפועל ת"א ונבחרת ישראל בכדורסל לשעבר - היה אחד ממקימיה של קבוצת האוהדים הפועל אוסישקין ב-2007 (כיום הפועל ת"א). הוא שימש בתחילה כמאמן-שחקן בקבוצה, ולאחר מכן הפך למנהל שלה. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

מעמותת "האדומים" נמסר: "זהו יום קשה ועצוב לכל אוהד הפועל בפרט ולכל אוהד כדורסל בכלל. יום שבו הדגל האדום יורד לחצי התורן. אורי שלף היה מודל לחיקוי וגאווה עבור כל אוהדי הפועל. בזכות כשרונו הניהולי, הבנתו הספורטיבית ותושייתו הוא שינה את המציאות בספורט הישראלי והחזיר את הפועל ת"א בכדורסל למרכז הבמה. המורשת ששלף מותיר אחריו היא ברורה - האוהדים הם האחראים הראשונים לגורל הקבוצה אותה הם אוהדים. העמותה תמשיך ליישם את מורשתו של שלף ולפעול על פי צוואתו. יהי זכרו ברוך!"

במועדון הכדורגל של הפועל ת"א מסרו: "מועדון הכדורגל הפועל ת"א אבל היום ומבקש להשתתף בצערה הגדול של משפחתו של אורי שלף ושל מועדון הכדורסל של הפועל ת"א עם מותו הפתאומי של אורי הבוקר. אורי היה אחד האנשים המזוהים ביותר עם הפועל ת"א, ממייסדי עמותת הכדורסל, מאמן הקבוצה, שחקנה ומנהלה המקצועי בשנים האחרונות עד לבוקר זה. אורי, אשר לפני הכל היה איש משפחה ואבא אוהב, גדל לבית אדום והיה אוהד הקבוצה בכדורגל ובכדורסל, וכך הוא ייזכר על ידי כולנו - לנצח. יהי זכרו ברוך".