חממת אינסנטיב ואימג'סאט ישקיעו ביישומי מידע לווייני

אימג'סאט ואינסנטיב הכריזו כי בכוונתן להשקיע בשנתיים הקרובות 15 מיליון שקל ב-5-6 סטארט-אפים בתחום זה, של סטארט-אפים המפתחים יישומים על בסיס מידע לווייני

חברת אימג'סאט (ImageSat International), שעוסקת בשירותי חישה לוויינית, וחממת אינסנטיב שבשליטת קרן ההון סיכון פרגרין, משיקות אקסלרטור לסטארט-אפים המפתחים יישומים על בסיס מידע לווייני.

אימג'סאט ואינסנטיב הכריזו כי בכוונתן להשקיע בשנתיים הקרובות 15 מיליון שקל ב-5-6 סטארט-אפים בתחום זה. על היזמים להגיש מועמדות עד אמצע מאי. כל מיזם יקבל 600 אלף דולר, עם אפשרות להשקעת המשך עתידית מקרן פרגרין.

אינסנטיב היא חממה שמחלקת היום את פעילותה בין מדעי החיים, שהיוו את רוב הפעילות, לבין טכנולוגיות בתחומי המחשוב והתקשורת. כעת היא מעוניינת להרחיב את פעילותה וליצור התמחות ייחודית בתחומים נוספים.

ליאור שחורי, מנכ"ל חממת אינסטיב, מסביר כי: "בשנים האחרונות אנחנו עדים להתקדמות מהירה בפיתוח טכנולוגיות המאפשרות להעלות לוויינים לחלל, בעלויות הולכות ויורדות בסדרי גודל. ריבוי הלוויינים יהווה פלטפורמה טכנולוגית לאין ספור אפליקציות ושירותים הקשורים בעיבוד המידע האדיר שייוצר מאותם לוויינים, כגון מידע מטארולוגי, גיאוגרפי, ביטחוני, מידע על תנועת כלי רכב, ציוד צבאי וכדומה. סטארט-אפים בהם נבחר להשקיע יזכו לנגישות למידע לווייני, תמיכה בעיבוד האותות/תמונה, והכוונה ניהולית ועסקית שתסייע להם לחדור לשוק".

נועם סגל, מנכ"ל אימג'סאט, מסר כי: "אנחנו מחפשים טכנולוגיות חדשניות המשתלבות בפתרונות ובשירותים המוצעים על ידי אימאג'סאט. בכוונתנו להשקיע בחברות המציעות שירותים לעסקים, שהן בעלות יכולת צמיחה מהירה הן מבחינת פיתוח התשתית טכנולוגית והן מבחינת חדירה לשוק".

אימג'סאט מספקת כיום פתרונות ניתוח ומיצוי מידע בתחומים: ביטחון, חקלאות מדייקת וסביבה, ערים חכמות, תחבורה ותשתיות. החברה שיגרה שני לווייני צילום המספקים היום שירותים לממשלות ולחברות בכל העולם.