כיל: אם יימשך המצב - נוסיף 57 עובדים לרשימת המפוטרים

הנהלת תרכובות הברום לעובדים: אם השביתה תימשך, ולקוחות ייפגעו - תהיה פגיעה מהותית בחברה שתחייב הגדלת מספר המפוטרים, וזאת מעבר לתוכנית ההתייעלות שפורסמה ■ "קוראים לוועד העובדים להתעשת"

המאבק בין הנהלת כיל לעובדי תרכובות הברום עולה מדרגה: היום (א') שיגרה ההנהלה מכתב לכל עובדי תרכובות הברום, ובו היא מזהירה כי אם יימשכו הצעדים, כולל שביתה, ולקוחות ייפגעו - תהיה פגיעה מהותית בחברה שתחייב הגדלת מספר המפוטרים בעוד 57 עובדים לרשימת העובדים שישוחררו מהחברה, וזאת מעבר לתוכנית ההתייעלות שפורסמה.

וכך כותבת ההנהלה:

השביתה בחברת תרכובות ברום נמשכת. למרות זאת, החברה המשיכה לספק את הצרכים של הלקוחות שלה מהמלאי שהוחזק על ידה ברחבי העולם, וזאת במטרה לשמור על לקוחותיה ולהבטיח את עתידה.

אולם, ככל שהשביתה נמשכה, הלך ואזל מלאי המוצרים, והוא אינו מאפשר עוד לספק את צרכי הלקוחות. לכן, אנו מחויבים להודיע ללקוחות החברה שלא נוכל להמשיך ולספק את המוצרים בהתאם להסכמים קיימים והתחייבויות ללקוחות. הודעות פורמליות ללקוחות, המודיעות על חוסר יכולתנו לעמוד בהתחייבויות בשל אירוע של "כח עליון" (Force Majeure), החלו להישלח החל מהשבוע שעבר.

לחברה לקח שנים לגייס לקוחות ולבנות את האמון בינה לבין הלקוחות שלה. אין ספק, כי ההודעות שיקבלו הלקוחות יפגמו באמינות זו ובקשרים העסקיים של החברה. קיים חשש שהחברה לא תוכל לחזור ולמכור ללקוחות אלו; כבר כעת, עוד לפני הוצאת מכתבי כח עליון, לקוחות עוזבים את החברה לאחר שמצאו מקור אספקה חליפי.

המצב חמור יותר בכל הקשור למוצרים המיוצרים באופן בלעדי על ידי החברה, ואין עוד ספקים נוספים בעולם שיכולים לספק את החומרים הללו. בין מוצרים אלו נמצאים אמוניום ברומיד ,PBBPA, טרינול, דינול וEDB.

לקוחות שקנו את המוצרים הבלעדיים הללו כחומרי גלם, עשו זאת לאחר שלמדו להכיר את טיב מוצרנו ואת אמינות החברה בייצור ואספקה, ולכן גם הסכימו להשקיע כספים רבים בהתאמת קווי הייצור שלהם למוצרים שלנו.

במידה שלא נצליח לספק את המוצרים הבלעדיים הללו, יאלצו לקוחותינו אלה לשנות את הרכב המוצרים שלהם ואת קווי הייצור שלהם, כך שיוכלו להשתמש בחומרי גלם אחרים. אם הם יעשו זאת, הם לא יחזרו עוד לרכוש את החומרים שלנו.

אם סכנה זו תתממש, גם לאחר סיום השביתה לא יופעלו יותר המתקנים המייצרים את האמוניום ברומיד (מתקן 610), טרינול ודינול (מתקן 640 וספקטרום) וה-PBBPA (מתקן 930) והם ייסגרו. כתוצאה מכך, יתווספו בכל מקרה עוד 57 עובדים לרשימת העובדים שישוחררו מהחברה, וזאת מעבר לתוכנית ההתייעלות שפורסמה.

עובדות אלו הוצגו לוועד העובדים ונציגי ההסתדרות במהלך המו"מ שהתקיים לפני החג כאשר היה ידוע כי המו"מ נמשך. על מנת לאפשר הצלת המוצרים וכפועל יוצא את הצלת המתקנים והעובדים הנוספים, נתבקש ועד העובדים לסייע בהוצאת המלאים שבתחומי המפעל אשר יכולים לדחות את הקץ בכמה שבועות. ועד העובדים סירב לבקשה והציע בציניות כי עדיף שהחברה תקדים את משלוח מכתבי ה"כוח העליון" ללקוחותיה.

הנהלת החברה עשתה צעד גדול כלפי ועד העובדים והיתה מוכנה להפחית במחצית את מספר המפוטרים אשר דרשה - כחלק מחבילת פשרות הדדית ועל מנת לפתור את הנושא הראשון אשר במחלוקת - אולם ועד העובדים דחה את ההצעה על הסף ולמעשה "הקריב" את כל עובדי תרכובות ברום על מזבח הצהרותיו ש"אף עובד לא יפוטר".

אנו קוראים לוועד העובדים להתעשת ולשקול את טובת מאות העובדים אשר הוא מייצג, להסכים להוצאת המלאי ללקוחות ייחודיים על מנת למנוע "אדמה חרוכה" במפעל, ולהסכים להצעה מרחיקת הלכת של ההנהלה, תוך דיון בשאר הנושאים שעל הפרק.