בורסות אירופה ננעלו ברמות שיא של כל הזמנים

מדד יורוסטוקס 600 עלה ב-1.1% ושבר שיא של 15 שנה ■ יוון שילמה ל-IMF את ההלוואה שלה ■ הונג קונג בשיא של 7 שנים, בורסת שנגחאי טסה השנה 23%

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום ברמת שיא של כל הזמנים, לאחר שמדד יורוסטוקס 600 טיפס ב-1.1%, ושבר את השיא שבו החזיק מאז שנת 2000.

יוון, שנאבקת בימים אלה על קבלת כספי סיוע נוספים, ביצעה היום תשלום של 460 מיליון אירו לקרן המטבע הבינלאומית כחלק מהסכם החילוץ שלה.

בתוך כך, רוסיה שוקלת לתת ליוון אשראי שיתבסס על רווחים עתידיים של יוון כחלק מהתוכנית להעביר גז מרוסיה לאירופה דרך הארכה של צינור הגז הטורקי. ביקורו במוסקווה של ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, נמשך גם היום.

אתמול ננעל בוול סטריט המסחר בעליות שערים, לאחר פרסום פרוטוקולי הפד, מהם עולה כי מספר חברים בפדרל ריזרב מעדיפים להעלות את הריבית כבר בחודש יוני הקרוב. עם זאת, חברים אחרים בפד מאמינים שאין להעלות את הריבית עד מועד מאוחר יותר השנה, שכן מחירי הנפט הנמוכים והדולר החזק מקשים על האינפלציה להרים ראש. זאת ועוד, חלקם אף חשבו שיש לחכות עד 2016 כדי להעלות את הריבית.

מחירי הנפט מתאוששים לאחר שצנחו אתמול, לאחר ששר האנרגיה הסעודי, אלי אל-נעימי, אמר כי תפוקת הנפט של סעודיה הסתכמה בחודש שעבר בכ-10.3 מיליון חביות בממוצע ליום. מדובר בשיא היסטורי עבור הממלכה. השיא הקודם עמד על כ-10.2 מיליון חביות ליום והושג בחודש אוגוסט 2013. עוד אמר אל-נעימי כי התפוקה בסעודיה צפויה להישאר סביב 10 מיליון חביות נפט ליום בתקופה הקרובה.

כמו כן, נתוני מלאי הנפט בארה"ב שפורסמו אתמול הצביעו על עלייה של 10.9 מיליון חביות בשבוע שעבר, מעל הצפי שעמד על עלייה של 3.4 מיליון חביות בלבד.

הונג קונג זינקה 2.7%

המסחר במרבית בורסות אסיה ננעל היום בעליות שערים, כאשר טוקיו והונג קונג מובילות את העליות. בורסת שנגחאי ירדה 0.9%.

מדד ההאנג סנג נמצא בשיא של 7 שנים, ועלה השנה ב-11%, בעוד שנגחאי עלתה עד כה 23%.

עם זאת, אנליסטים מאמינים כי המשקיעים בסין מתחילים לזהות סימנים של בועה, ונעים לעבר השקעות בהונג קונג. "המניות בסין כבר לא זולות. יש מומנטום, כך שעכשיו נותר לראות אם הוא יתחיל לנוע לעבר הערכות בועתיות", אומר רוג'ר טאן, מנכ"ל Voyage Research.

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הותיר את הריבית על כנה בשיעור של 1.75%, כצפוי, לאחר הורדת הריבית בחודש מארס.