ברגר: "בזק סוחטת הציבור כדי לשמור על הרווחיות הגבוהה"

אבי ברגר טוען בהתבטאות חסרת תקדים שכל מניעיה של בזק הם לעכב את הרפורמה בשוק הקווי כדי לא לספוג ירידה בהכנסות ■ "טלפוניה עולה בבזק 65 שקל ובשוק הסיטונאי היא תעלה 10 שקלים"

"בזק סוחטת את הצרכנים ומתנגדת לרפורמה בטלפוניה בגלל הרווחיות הגבוהה שלה מהשירות. טלפוניה עולה בבזק 65 שקל ובשוק הסיטונאי היא תעלה 10 שקלים, וזה מה שמסביר את הניסיון של בזק בעיכובים ברפורמה". כך אומר אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת בשיחה עם "גלובס", בעקבות המכתב שהוציא היום (ב') לחברה שבו הוא סותר את כל טענותיה בעניין חוסר יכולתה ההנדסית לאפשר למתחרים להשתמש בטלפוניה שלה במסגרת הרפורמה בשוק הקווי.

הדברים שברגר אמר ל"גלובס" ממחישים עד כמה קשה התחושה במשרד התקשורת בעקבות ההתנהלות של בזק מולו והעובדה שהיא ממשיכה לנסות ולמנוע את התפתחות הרפורמה. ברגר, שלא מרבה להתראיין, קובע בעצם שהניסיונות של בזק לעכב את הרפורמה באים ממקום אחד בלבד - לנסות ולשמור על הרווחיות הגבוהה של החברה על חשבון התחרות והצרכנים.

במכתב ששלח לבזק מפרט ברגר מדוע הוא דוחה את טענותיה ומדוע הוא סבור שהחברה יכולה להשיק את השירות ב-17 במאי כפי שקבע המשרד. ברגר מציג בפני בזק שלושה סטים של פתרונות לנושא הטלפוניה ומראה לה מדוע טענותיה אינם מחזיקות מים ומדוע היא כן יכולה לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו לה.

ברגר מציג את המכתב כחלק מהמאבק וזאת על רקע החלטת בג"ץ שאומרת שעל המשרד לשמוע את טענותיה של בזק ולדון בהם. כי הרי הטענה של בזק היא שהמשרד לא מקיים איתה את הדו שיח שהיא חפצה בו, ולכן אומר בג"ץ לצדדים לשבת ולהתדיין. אלא שבזק לוקחת את החלטת בג"ץ להתדיינות, למקום משפטי. כלומר אם בג"צ ביקש לחזור אליו אם תשובות לאחר 60 יום של דיונים, אזי מבחינת בזק היא רשאית שלא להתחיל לתת את השירות ב-17 במאי (כי הבג"צ ניתן לפני חודש לערך).

ברגר רואה את הדברים אחרת לגמרי ומבחינתו כל עוד בג"ץ לא הוציא צו על תנאי, הרי שבזק חייבת לעמוד בלוחות הזמנים, קרי 17 במאי. ולכן המכתב שיוצא היום הוא חלק מההתנהלות מול החברה וזאת במטרה להראות ולהוכיח לבג"ץ שהחברה קבלה הזדמנות להשמיע את כל טענותיה ולמרות זאת ניתן להשתמש בטלפוניה שלה לטובת התחרות, ושמניעי החברה הם רצונה לשמור על רווחיותה הגבוהה.

מבזק נמסר, כי "משרד התקשורת מפקח באופן מלא, וקובע באופן בלעדי את מחיר שירותי הטלפוניה של בזק. לכן מוזר שמנכ"ל משרד התקשורת מעדיף להפנות אצבע מאשימה לבזק, בזמן שהאחריות כולה מוטלת עליו. בזק פנתה פעמים רבות כדי שהמשרד יאפשר לה לספק מחירים זולים יותר ונענתה שוב ושוב בשלילה. רק לאחרונה הודיע משרד על משרד התקשורת לבצע עדכון תעריפי הטלפוניה של בזק במאי הקרוב. על משרד התקשורת להסיר את הפיקוח התעריפי מעל בזק ולאפשר לה להציע מחירים אטרקטיביים יותר ללקוחותיה, ועל ידי כך להיטיב עם הצרכן, במקום להטיח האשמות חסרות שחר".