עוד פרק בסכסוך: מגה העבירה כסף, עדן טבע מרקט פרעה חובות

גיא פרוביזור, השותף של מגה ברשת המזון האורגני: "הסכסוך הוא סכסוך בין בעלי מניות, והוא לא אמור להיפתר על חשבון הספקים"

גיא פרוביזור / צילום: רוני שיצר
גיא פרוביזור / צילום: רוני שיצר

פרק נוסף בסכסוך שבין רשת מגה לשותף שלה ברשת המזון האורגני עדן טבע מרקט, גיא פרוביזור: רשת מגה העבירה סכום של מיליוני שקלים לרשת עדן טבע מרקט, וזו מצדה פרעה חלק מהתשלומים שהיא הייתה חייבת לספקים.

במרבית המקרים, מדובר בתשלומים בגובה של מאות אלפי שקלים בלבד לכל ספק, כיוון שגם במקרה של הספקים הגדולים, עדן טבע מרקט היא לקוח קטן בשל מגוון המוצרים האורגניים המצומצם שיש למרבית הספקים הגדולים.

נזכיר כי לפני ימים אחדים עדן טבע מרקט לא העבירה את התשלומים השוטפים לספקים, ובתגובה חלקם עצרו את אספקת הסחורה לרשת. בין הספקים שעצרו את אספקת הסחורה ניתן למנות את קבוצת אסם, טמפו, סנו וקבוצת שטראוס, שעצרה את אספקת הסחורה ליום בלבד.

ברקע המחלוקת עומדת פנייתו של פרוביזור, המנהל את הרשת בפועל, לרשת מגה, בבקשה כי תזרים כספים לעדן טבע מרקט. מגה דרשה בתגובה כי פרוביזור יזרים במקביל את אותם סכומים כפי חלקו ברשת, או יסכים לדילול החזקותיו שלו. פרוביזור ככל הידוע סירב, בטענה כי ההסכם בין הצדדים קובע שמניותיו לא ידוללו, וכי גם בהזרמות הכספים הקודמות מניותיו לא דוללו.

מקורות במגה מסרו אז ל"גלובס" כי "לפרוביזור יש אחריות מלאה על הניהול השוטף, אבל כשצריך להזרים כסף, הוא לא מזרים. השקענו עשרות מיליוני שקלים ברשת, בלי שפרוביזור השקיע מצדו. מכאן נובעים חילוקי הדעות. אין בעיה פיננסית להזרים כספים, אבל מודל הניהול הנוכחי בעייתי - יש צד שמשקיע וצד שקוצר את הפירות. מגה תעמוד בכל התחייבויותיה כלפי הספקים".

פרוביזור מסר היום (א') בתגובה כי "הסכסוך הוא סכסוך בין בעלי מניות, והמקום לפתור אותו הוא בין בעלי המניות או בבית המשפט. בכל מקרה, הוא לא אמור להיפתר על חשבון ספקים, ואני סמוך ובטוח שכך ינהגו השותפים שלי".