"המאמר של 'חפיף דרוקר' נוטף ארס והשמצה בסגנון שטרימרי"

עורך האתר "בחדרי חרדים" תוקף את דרוקר בעקבות פרסום מסמך "הכניעה הגדולה": "הטענות המביכות שמעלה האוחז בעט (כי עיתונאי הוא לא) מעידות על בורות וחפיפניקיות - את האמינות העיתונאית איבדת מזמן"

רביב דרוקר / צילום: איליה מלניקוב
רביב דרוקר / צילום: איליה מלניקוב

אתמול (ג') פירסם העיתונאי רביב דרוקר את מסמך "הכניעה הגדולה" - 70 הדרישות של החרדים (מפלגת יהדות התורה) מהליכוד במסגרת ההסכמים הקואליציוניים - וביניהן החזרת תקציבים לחרדים ולתלמידי הישיבות לרמה שהייתה לפני 2012 - באופן רטרואקטיבי; ביטול חוק הגיוס והשוויון בנטל; שמירה על סטטוס-קוו בנושא דת ומדינה ועוד.

במגזר החרדי לא איחרו להגיב, ובמאמר תוקפני במיוחד באתר החרדי "בחדרי חרדים" עורך האתר אבי גרינצייג לא חוסך ביקורת מדרוקר, אותו הוא מכנה "חפיף דרוקר". במאמר נטען בעצם כי כל הדרישות של החרדים מנתניהו הן לגיטימיות לחלוטין.

תחת הכותרת "מסית, מפלה וחפיפניק: הפרודיה של דרוקר", גרינצייג כותב כי המאמר של דרוקר "נוטף ארס והשמצה, בסגנון שטרימרי משלהב, רווי פרשנות מוטית ונטולת אתיקה, שכל-כולו גידוף".

רביב דרוקר / צילום: רמי זרנגר
 רביב דרוקר / צילום: רמי זרנגר

המאמר תוקף כל סעיף וסעיף שפירסם דרוקר: "הטענות המביכות שמעלה האוחז בעט (כי עיתונאי הוא לא) מעידות על בורות וחפיפניקיות. דרוקר פשוט נלחם עבור המשך האפליה לרעה של הציבור החרדי", לדברי הכותב.

"דרוקר המתנשא מתנגד לחיוב הרשויות המקומיות, רחמנא ליצלן, לתת לילד חרדי תקצוב של 75% ממקבילו החילוני, ייצוג הולם לחרדים בשירות הציבורי, הסדרת תמיכה למוסדות תורניים בחקיקה, תיקון הפגיעה במערכת החינוך החרדית, ביטול האפליה במעונות היום ובתמיכה בגרעינים תורניים. כל אלה הן דוגמאות קלאסיות לאפליה בוטה כלפי האזרח החרדי, רק משום שהוא חרדי. דרוקר היהיר מתקשה להבין איך הנתינים החרדים מעזים לדרוש שוויון זכויות, משל היו רוזה פארקס", נכתב.

"לרשימת השמאלץ שיצר, דחף החפיפניק עוד אי-אלו סעיפים שנראו לו מוזרים, גם אם אין לו מושג במה הם עוסקים. אבל כפי שכבר הבנתם, לדרוקר לא אכפת, דרוקר משמיץ, וזה כיף, הוא יורק בוץ ורפש על הקהל הנרדף ביותר במדינה וזוכה לקריאות הידד מגרונו הניחר של האספסוף המוסת, רק הגרזנים והקלשונות חסרים.

"אז דרוקר יקירי, את האמינות העיתונאית שלך איבדת מזמן, לא אני יצרתי את הכינוי המחמיא 'חפיף דרוקר', ומן הסתם גם לא אהיה האחרון שטוען זאת. אולי אחרי ספריך 'חרקירי' ו'בומרנג', הגיע הזמן לפסק זמן תקשורתי וכתיבת הספר 'פרודיה' - הביוגרפיה המקצועית שלך", לדברי גרינצייג.

מדרוקר נמסר בתגובה לדברים: "בעבר הלא רחוק פירסמנו תחקיר שהראה מה המודל הכלכלי של 'בחדרי חרדים'. אני ממליץ לציבור החרדי לחפש כלי תקשורת עם אינטגריטי יותר גבוה".