בדרך לחשיפה עולמית: איך הופכים לכוכבי לינקדאין?

הרשת החברתית המקצועית היא במה לכוכבי עולם העסקים ■ איך עולים על הבמה הזאת וכותבים מאמרים שיזכו לשיתופים בכל העולם?

המטה הראשי של לינקדאין בקליפורניה / צילום: בלומברג
המטה הראשי של לינקדאין בקליפורניה / צילום: בלומברג

לינקדאין, הרשת החברתית המעונבת, יצאה לפני כשנתיים למהלך שעד כה מוכיח את עצמו כמוצלח למדי, ואף קיבל תנופה עם רכישת אתר הידע Lynda.com לפני שבועות אחדים.

לינקדאין החליטה לראות בעצמה רשת חברתית-מקצועית נקייה מבזבוזי זמן וסרטונים מצחיקים, ולהיות מרכז העצבים של הרשת בכל מה שקשור לקריירה ועבודה.

היות ש"התוכן הוא המלך", הרחיבה הרשת את מעגל תורמי התוכן שלה. זה התחיל עם כ-150 משפיענים מוכרים, כגון נשיא ארצות-הברית ברק אובמה, מנכ"ל לינקדאין ג'ף ויינר, ביל גייטס, מג ויטמן ועוד דמויות מובילות מהתעשייה, שקיבלו הזמנה אישית וגישה למערכת התוכן של הרשת ויכלו לשתף את הגולשים בתובנות האישיות והמקצועיות שלהם.

הפרויקט נקרא "LinkedIn Influencers" ושירת את המטרה. אחרי כל משפיען החלו לעקוב אנשים שונים. כך לדוגמה, אחרי מנכ"ל לינקדאין ג'ף ויינר עוקבים קצת למעלה ממיליון איש, ואחרי ביל גייטס עוקבים קצת למעלה מ-1.8 מיליון איש.

התוצאה הייתה שמיטב המוחות והכישרונות, שהגיעו רחוק בקריירה שלהם, כתבו ללינקדאין חומר מרתק ובעל ערך מקצועי רב. הגולשים, מצדם, קיבלו אפשרות לעקוב אחרי האנשים שהם מעריכים, להגיב לתכנים שלהם, ובכך לנסות וליצור קשר עם המשפיען.

את החדשות והתכנים קיבצה לינקדאין גם לאפליקציה בשם "Pulse", ובכך הפכה LinkedIn למקור ידע מקצועי ונחשב. עם הזמן החליטה הרשת להרחיב את מעגל הכותבים, כך שהיום כולם יוכלו להיות "משפיענים" ולשתף אחרים בתובנות ובניסיון שלהם.

להלן מספר טיפים שיעזרו גם לכם למשוך חשיפה לתכנים שלכם:

1. אקטואליה תמיד מנצחת

מהן החדשות שמסעירות כרגע את העולם? לינקדאין מחפשים באופן עקבי להציף מאמרים שמנתחים את מה שקורה עכשיו בעולם מנקודת המבט המקצועית שלכם. חברה מובילה השיקה שירות טכנולוגי חדש - הסבירו מהן ההשלכות שלו על התעשייה; נתקלתם בדוח מחקר משמעותי שפורסם עכשיו וזוכה לכותרת - סכמו אותו והסבירו את הנקודות העיקריות שלו.

2. אוקיינוס כחול ואוקיינוס אדום

לינקדאין יצרו מספר ערוצי תוכן מקצועיים תחת Pulse. אחרי שתיחשפו למשפיענים המובילים של לינקדאין, תראו את ערוצי התוכן הנושאיים. פרסומים שתעלו בלינקדאין יוכלו לקבל דחיפה באחד מהערוצי התוכן שלפניכם, ככל שיש יותר עוקבים לערוץ - כך יותר משתמשים כותבים לו, מה שיפחית את הסיכויים של המאמר שלכם להופיע דווקא שם. לכן, כשאתם מתחילים לכתוב את הפוסט שלכם, עברו על הנושאים השונים, בחרו נושא שבאמת מלהיב אתכם - ושימו לב למספרי העוקבים.

3. כותרת מושכת

זכרו שעורכי התוכן של לינקדאין עוברים על הררי תכנים, והמטרה שלכם היא למשוך את תשומת-הלב שלהם. פוסט שמושך אליו קוראים רבים וצפיות רבות יותר, ימשוך את תשומת-לב העורכים.

4. תובנות

לינקדאין נותנת משקל רב לתובנות עמוקות שהקורא יכול להפיק מקריאת הפוסט. אם אתם כותבים מדריך לעוס ומוכר לדיבור מול קהל - אזי קיים סיכוי נמוך שהוא יופיע בערוץ דיבור מול קהל. לעומת זאת, אם תוסיפו ערך אמיתי לכתבה, מתוך ניסיון ייחודי כואב או מוצלח במיוחד שהיה לכם - הרי הענקתם ערך רב יותר לפוסט שלכם.

5. לא בעברית

ניתן להעלות פוסטים בעברית, אך אם המטרה שלכם היא להופיע כבחירת המערכת של לינקדאין, או להיחשף לקהל העולמי של הרשת החברתית - אין שום טעם לכתוב את המאמרים שלכם בעברית. בנוסף, נצלו את ההזדמנות לסיים את הפוסטים שלכם בסיומת קבועה, שכוללת קרדיט עליכם, קישורים לרשתות חברתיות נוספות שבהן ניתן למצוא אתכם וקישורים לכתבות נוספות שכתבתם בלינקדאין.

6. "עקבו אחריי!"

על מנת שקורא שנתקל בכתבה שלכם ימשיך לקבל עדכונים על המאמרים שלכם, אתם צריכים שהוא ילחץ על כפתור ה-Follow שנמצא בראש הפוסט. השתמשו בסיומת הקבועה שהזכרנו בטיפ הקודם, בשביל לבקש מהקוראים שלכם לעקוב אחריכם. ככל שיהיה אחריכם יותר עוקבים - כך גובר הסיכוי שלינקדאין ישתפו את התכנים שלכם בערוצי התוכן שלהם. גם תמונה טובה ורלוונטית לנושא יכולה למשוך את העין ולהעלות את אחוזי הצפייה בפוסט.

7. שתפו, שתפו, שתפו

ברגע שפרסמתם את הפוסט, המטרה העיקרית היא להעלות את מספר הצפיות בכתבה. מספר צפיות רב יותר במהירות גבוהה יותר ימשוך את תשומת-הלב של עורכי האתר ויגביר את הסיכוי שלכם להופיע כמאמר מומלץ. לכן, השתמשו בכל פלטפורמה חברתית שאתם יכולים ושתפו את הפוסט שלכם.

■ הכותב הוא בלוגר טכנולוגי ומנהל פיתוח עסקי וחדשנות באיגוד האינטרנט הישראלי.