דירקטוריון עדן טבע מרקט הדיח את המנכ"ל גיא פרוביזור

זאת כפי שנחשף ב"גלובס" ■ מולי טימור מונה למנכ"ל זמני ומבטיח: נפעל בסיוע מגה להחזרת רשת עדן טבע מרקט לפעילות שגרתית

גיא פרוביזור / צילום: רוני שיצר
גיא פרוביזור / צילום: רוני שיצר

דירקטוריון רשת עדן טבע מרקט החליט היום (ד') על הדחתו של מנכ"ל הרשת, גיא פרוביזור, מתפקידו ועל מינויו של מולי טימור למנכ"ל הזמני של הרשת.

פרוביזור מחזיק ב-49% מרשת המזון האורגני הנמצאת בשליטת (51%) רשת מגה של קבוצת אלון. הכוונה להדיח את פרוביזור נחשפה לפני ימים אחדים ב"גלובס".

טימור משמש כיום כסמנכ"ל קבוצת אלון וכדירקטור במספר חברות בקבוצה, והוא בעל ניסיון רב בפעילות הקמעונאית והמסחרית של החברות בקבוצה.

בהמשך לכך מסר טימור כי בכוונתו לפעול באופן מיידי ובבסיוע מגה להחזרת רשת עדן טבע מרקט לפעילות שגרתית ורגילה כבר בימים הקרובים, לרבות חידוש מלאי המוצרים בחנויות והמשך מתן שירות איכותי ללקוחות הרשת.

ההערכות הן כי כבר בשלב מוקדם יפעל טימור לאיחוד פונקציות עם רשת מגה, כמו למשל איחוד מערכות הסחר והאספקה.

בקבוצת אלון טוענים כי כפילויות התפקידים בשתי הרשתות אינה מאפשרת לרשת עדן טבע מרקט להיות רווחית.

מכירותיה של רשת עדן טבע מרקט יורדות בשבועות האחרונים על רקע הצעדים שבהם נקט פרוביזור, שתחילתם בעצירת התשלומים לספקים והמשכם בעצירת הזמנת הסחורה לרשת. עובדים ברשת מעידים על מלאי מצומצם במיוחד של ירקות ומוצרי חלב, דבר הפוגע במכירות כלל הרשת, וזאת למרות שמדפי מוצרי המזון היבשים מלאים.

בימים האחרונים ניסתה הנהלת הרשת להוציא עובדים לחופשה כפויה, צעד שאותו מנסים העובדים המאוגדים בהסתדרות לבלום.

כפי שנחשף ב"גלובס", באחרונה הודיעה הנהלת קבוצת אלון לפרוביזור על רצונה לפרק את השותפות והציעה לו 3 חלופות: האחת - שהוא יקנה את מניותיה של מגה בעדן טבע מרקט; השנייה - שמגה תרכוש את מניותיו; והשלישית - שרשת עדן טבע מרקט תימכר לגורם שלישי.

בקבוצת אלון טוענים כי פרוביזור דרש "סכום הזוי" עבור המניות.

העסקה לרכישת השליטה ברשת המזון האורגני נעשתה ברבעון האחרון של 2007 תחת ההנהלה הקודמת של הקבוצה, כאשר דודי ויסמן, שותף המיעוט, שימש כמנכ"ל. אז שילמה הקבוצה 22.5 מיליון שקל תמורת השליטה. כיום מונה עדן טבע מרקט 20 סניפים, ש-11 מתוכם פועלים מתוך סניפי מגה.

נתונים שהגיעו לידי "גלובס" חושפים כי לא רק שהרשת לא הגיעה לרווחיות, אלא היא נהפכה לאבן שואבת של השקעות, תוך שהיא רושמת בכל שנה הפסדים של 13-20 מיליון שקל ואינה מסוגלת לשרת את החובות שלה. מחזור המכירות עצמו עומד על 400 מיליון שקל בקירוב בשנה.

במשך השנים הזרימה מגה סכום מצטבר של 90 מיליון שקל כהלוואת בעלים, כדי לממן את הפסדי הרשת ואת הוצאות התפתחותה. באחרונה שב פרוביזור ופנה למגה בדרישה כי תזרים כספים, אלא שהמנכ"ל החדש של קבוצת אלון, אביגדור קפלן, החליט לעשות סדר ודרש מפרוביזור להזרים כספים לרשת או להסכים לדילול מניותיו. פרוביזור, הנתלה בהסכם בין הצדדים שלפיו אחזקותיו לא ידוללו, סירב.