Credifi מגייס 8 מ' ד' כדי להכניס שקיפות בשוק הנדל"ן המסחרי

בחברת הסטארט-אפ הישראלית טוענים כי הם מנהלים נתוני מידע של למעלה מ-10 מיליארד מ"ר נכסים ברחבי ארה"ב וכטריליון מ"ר בהלוואות נדל"ן מסחרי

בנייני משרדים/ קרדיט: שאטרסטוק
בנייני משרדים/ קרדיט: שאטרסטוק

חברת הסטארט-אפ הישראלית Credifi מגייסת 8 מיליון דולר מהקרנות באטרי ונצ'רס וכרמל ונצ'רס, לצד OurCrowd ומשקיעים פרטיים. בחברה, שמספקת שירותי ביג דאטה לעולם המימון בשוק הנדל"ן המסחרי, טוענים כי הם מנהלים נתוני מידע של למעלה מ-10 מיליארד מ"ר נכסים ברחבי ארה"ב וכטריליון מ"ר בהלוואות נדל"ן מסחרי. עד היום גייסה החברה בסך הכול 10 מיליון דולר.

חברת Credifi הוקמה בשנה שעברה והיא מנוהלת על-ידי אלי רזין, יזם ולשעבר בכיר בחברת תומפסון רויטרס. החברה מעסיקה 35 עובדים במשרדיה במודיעין ובניו יורק. החברה מתכננת לגדול בכ-50% בשנה הקרובה בישראל ולגייס בעיקר מפתחים ואנליסטים פיננסיים.

בשירותי החברה משתמשים כיום משקיעים מובילים בתחום הנדל"ן המסחרי, קרנות גידור, בנקים גדולים ועוד. החברה מתכננת להשתמש בהשקעה הנוכחית כדי להרחיב את ממשק העבודה שלה מול הלקוחות ולהרחיב את הפלטפורמה שפיתחה לכדי מאגר המידע הנרחב ביותר בנוגע להלוואות, נכסים ודיירים.

אלי רזין, מנכ"ל קרדיפיי, התייחס לגיוס ואמר כי "תחום הנדל"ן המסחרי מוצף בים של חובות שממוחזרים מחדש כל העת. השווקים הפיננסיים בתחום הזה רעבים למידע שיאפשר השקעות והלוואות חכמות יותר ומעקב לאורך זמן. לא מדובר רק על לדעת מה מצב הנכס שלך - עליך לדעת גם מה קורה אצל המתחרה שלך, בשכונה שלך ובשוק שבו אתה פועל. בתחום הזה, מידע הוא כוח שמשנה את כללי המשחק ולכן הוא קריטי".

סקוט טובין, שותף כללי בבאטרי ונצ'רס, וחבר בדירקטוריון קרדיפיי, אמר כי "השחקנים בשוק הנדל"ן המסחרי יכולים לדלות חלקי מידע אודות נכסים פרטיים ושכירויות, אבל איש אינו מציע את המידע בפלטפורמה מרוכזת אחת. קרדיפיי מתכוונת למלא את החלל הזה".

אבי זאבי, שותף כללי בכרמל ונצ'רס, שהצטרף לדירקטוריון החברה: "כמי שעוקבים ופעילים כבר שנים רבות בתחום הפינטק, זיהינו ששוק המימון לנדל"ן המסחרי הוא שוק עצום בגודלו, ואף גדול כמה מונים משווקים פיננסיים מקבילים כגון שוק ההלוואות הפרטי, ויש בו הרבה מקום לשכלול והתייעלות באמצעות כלים אנליטיים חדשניים. קרדיפיי בהחלט מביאה בשורה מהפכנית לכל השחקנים בשוק הזה שרק הולך וגדל".