מחשב מהפכני: נראה כמו כרטיס אשראי ועולה רק 9 דולר

ה"צ'יפ" הוא המחשב הזול בעולם ונמכר במסגרת פרויקט קיקסטארטר ■ מפתחיו הצליחו לגייס כ-960 אלף דולר, הרבה מעל יעד הגיוס שעמד על 50 אלף דולר ■ הצ'יפ כולל בין היתר מעבד של 1 Ghz, זיכרון Ram של 512 מגה ביט וזיכרון אחסון של 4 ג'יגה ביט בלבד

צ'יפ / .businessinsider
צ'יפ / .businessinsider

הכירו את הצ'יפ (Chip): מחשב חדש ופורץ דרך שזוכה להתלהבות אדירה. הוא דק יותר מכרטיס אשראי ותג המחיר שלו עומד על 9 דולר בלבד. הצ'יפ מוצע למכירה במסגרת פרויקט מימון ההמונים קיקסטארטר ומסוגל לבצע לבצע פעולות שגרתיות ובסיסיות כגון גלישה באינטרנט ועריכת מסמכים.

עד כה, מפתחיו הצליחו לגייס כ-960 אלף דולר, הרבה מעל יעד הגיוס הראשוני שעמד על כ-50 אלף דולר בלבד.

הצ'יפ זול יותר ממחשב ה-Raspberry Pi שנמכר ב-2012 תמורת 35 דולר, ולכן מגיע עם רכיבים פשוטים מאוד וחלשים יחסית כגון מעבד במהירות של 1 Ghz, זיכרון Ram של 512 מגה ביט וזיכרון אחסון של 4 ג'יגה ביט בלבד. אומנם לא ניתן לשחק איתו במשחקים כבדים אך הוא בהחלט מספיק למשחקים בסיסיים ופעולות פשוטות.

הצ'יפ כולל חיבורי USB, מיקרו USB ואף Bluetooth. תמורת תוספת תשלום תוכלו לקבל את הצ'יפ עם מתאם HDMI או VGA ואף עם מכשיר המכונה Pocket המגיע עם מסך מגע ומקלדת קטנה ואליו ניתן לחבר את הצ'ים. בצד התוכנה, המחשב הקטן מגיע עם מערכת הפעלה של לינוקס.