שביתה בדימונה מיום ראשון: "צריך לסיים את המשבר בכיל"

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, כינס ישיבה מיוחדת של המועצה כדי לאשר השבתה בעיר בשבוע הבא, וקורא לראשי ערים נוספים בדרום להצטרף למאבק ■ כ-40% מעובדי מפעלי ים המלח מקבוצת כיל הם תושבי דימונה

כיל / צילום: ההסתדרות
כיל / צילום: ההסתדרות

ראש עיריית דימונה בני ביטון כינס הערב (ג') ישיבת מועצת עיר מיוחדת כדי לדון בדרכי פעולה אפשריות בעקבות הימשכות המשבר בכיל, שבסופה הוחלט כי העיר תושבת החל מיום ראשון. כ-40% מעובדי מפעלי ים המלח שמקבוצת כיל הם תושבי דימונה.

התוכנית היא להשבית ביום ראשון הקרוב את מוסדות העירייה ואת מוסדות החינוך מכיתות ז' ומעלה - וזאת כאות הזדהות עם עובדי כיל השובתים זה יותר מ-3 חודשים.

"נקים בפאתי העיר במה, נעשה הפגנה ונחסום את כביש 25. כל עובדי העירייה, עם עובדי כיל, יקראו לסיים את הסכסוך העגום והמתמשך הזה. מערכת הבחירות נגמרה ועכשיו צריך לסיים את המשבר בכיל", אמר היום ביטון בשיחה עם "גלובס".

הוא הוסיף וקרא לראשי האוצר לקיים דיון עמוק ויסודי בנוגע לאפשרות להפעלת מניית הזהב שמחזיקה המדינה בכיל, מאז שהופרטה. "כיל חייבת לתת תשובות בנוגע לטענות על הפרת תנאי מניית הזהב", אמר ראש העירייה וקרא לראשי ערים נוספים באזור הדרום להשתתף במאבק שבכוונתו לפתוח.

מוקדם יותר היום נפגשו ראשי ועדי העובדים בתרכובות ברום ובמפעלי ים המלח, אבנר בן-סניור וארמונד לנקרי, עם החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי-בויאנג'ו. בפגישתם עם החשכ"לית, השניים פירטו את הנסיבות שלטענתם מצריכות את התערבות משרד האוצר במשבר וזאת מתוקף מניית הזהב שהמדינה מחזיקה בכיל. הם הוסיפו וטענו כי כיל מפרה את תנאי המניה המיוחדת בכך שהיא מוציאה טכנולוגיות וידע מישראל לחו"ל ופוגעת בייצור המקומי.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ויו"ר כיל, ניר גלעד, נפגשו אמש (ב') בניסיון ליישב את המחלוקות העמוקות בין הנהלת כיל לבין ועדי העובדים בתרכובות ברום ובמפעלי ים המלח. הפגישה התקיימה בעקבות הסיכום שהושג בשבוע שעבר בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, ולפיו הצדדים ינסו ליישב את הסכסוך במו"מ - ואם לא יצליחו, בית הדין יפתח בהליך מהיר שבסופו ייתן הכרעה משפטית בתיק.

נזכיר כי סבבים קודמים של הידברויות בין הצדדים שהיו בחודשים האחרונים כשלו, ולא הובילו ליישוב המחלוקות. זאת, בעיקר סביב דרישת כיל לעמוד על זכותה לפטר עובדים, כשמנגד ועדי העובדים מתנגדים לכך בתוקף. הפגישה אמש בין גלעד לניסנקורן הסתיימה בלי תוצאות ובימים הקרובים השניים צפויים להיפגש שוב.