ממרצדס ועד לקסוס: רכבי יוקרה מוזלים נוחתים בישראל

התחרות עושה את שלה ובגדול: מחירי כמה ממכוניות היוקרה הפופולריות בישראל צפויים להיחתך בקרוב הודות למהפכת היבוא המקביל ■ קבלו הצצה לדגמים המוזלים שינחתו בארץ בקרוב

אחרי שנים ארוכות של קיפאון בחזית היבוא המקביל, נראה שהקיץ הזירה התחרותית מתעוררת לחיים. ראשונה בשורה היא חברת איילון מוטורס, שהייתה החלוצה בתחום היבוא המקביל והתמקדה עד כה ביבוא של דגמי חברת פורד וחברות הבת שלה.

החברה קיבלה לאחרונה אישור לייבא בפעם הראשונה דגמים של מרצדס בינתיים מדגם מרצדס S קלאס החדשה בגרסת S500 ו-S350 טורבו-דיזל. במקביל קיבלה החברה תקינה ואישור יבוא לדגם הגרנד צ'ירוקי של קרייזלר, גם הוא עם מנוע בנזין ודיזל.

גם חטיבת היבוא המקביל של חברת אלבר מאיצה את פעילותה. לאחר שהעלתה על כבישי הארץ את טויוטה "אוואלון" האמריקאית בגרסתה ההיברידית, קיבלה החברה אישור תקינה ליבוא לקסוס ES300 היברידית - הגרסה המפוארת והיוקרתית של האוואלון, שמצוידת במנוע 200 כוחות סוס זהה לזה של קאמרי ואוואלון הייבריד.

כמו אחיותיה קיבלה המכונית בישראל ציון ירוק 2, מה שאומר שהיא תיהנה מהטבת מס נדיבה ותהיה ככל הנראה זולה משמעותית מדרת ה-GS המקבילה של לקסוס, שמייבא היבואן הסדיר.

במקביל קיבלה אלבר גם אישורי תקינה ליבוא דגם ה-RX450 האמריקאי, אם כי כאן מדובר בדגם שיעבור בקרוב שינוי מודל, כך שהוא כנראה לא יגיע בקרוב.

זו רק ההתחלה: הקיץ תיפתח רשמית עוד סוכנות יבוא מקביל, שגם היא תעסוק ביבוא של רכבי יוקרה מוזלים, ככל הנראה מתוצרת מרצדס וקרייזלר. יהיה מעניין.