אחרי שבועיים של תקלות - שידורי עידן פלוס יפעלו באופן תקין?

בשלהי חודש אפריל, במשרד להגנת הסביבה הורו לבזק להקטין את עוצמת השידור ממשדר בגבעתיים ■ מאז סבלו שידורי עידן פלוס מתקלות רבות ■ כעת הרשות השנייה החליטה למקם את האנטנה גבוה יותר

בשבועיים האחרונים משתמשי שירות עידן פלוס בגבעתיים, רמת-גן, בני-ברק ותל-אביב סובלים מתקלות צפייה בשידורי הטלוויזיה (בערוצים 1, 2, 10, 33, 99 ו-23). מחר (ב') אמורים השידורים לחזור לעבוד בצורה תקינה, כאשר הרשות השנייה תמקם את האנטנה במיקום גבוה יותר בתחנה של בזק.

תחילת הסיפור הוא בשלהי חודש אפריל, אז החליטו במשרד להגנת הסביבה להורות לבזק להקטין את עוצמת השידור ממשדר הממוקם במתקן שלה בגבעת קוזלובסקי בגבעתיים, באמצעות שינוי זווית של האנטנה מ-330 מעלות ל-250 מעלות. המטרה הייתה להנמיך את עוצמת השידור של המשדר. במשרד להגנת הסביבה החליטו לתת את ההוראה, מכיוון שהבינו שהאישור המקורי לאנטנה היה לזווית 250 מעלות, ולא זו שהיא מוקמה בה.

במשרד להגנת הסביבה החליטו לבדוק את הנושא, לאחר שהתקבלו תלונות מעיריית גבעתיים ומתושבים שמצאו באמצעות בדיקות, שרמת הקרינה לטענתם גבוהה באותו אזור. אולם ברגע שהזווית שונתה, שידורי עידן פלוס באזורים המדוברים הפסיקו לעבוד או פעלו בצורה לא תקינה.

מהרשות השנייה נמסר: "העבודות הדרושות באתר השידור בגבעתיים, אשר בעקבות שינויי תנאי הפעלתו נגרמו שיבושי הקליטה באזור, יבוצעו באופן מיידי על-ידי בזק, וזאת לאחר שבסוף השבוע התקבל ההיתר הדרוש מהמשרד להגנת הסביבה. עם ביצוע העבודות, הכוללות בין היתר הגבהת האנטנה, צפויה הקליטה להשתפר לאלתר.

"יוזכר כי אתר השידור המדובר שבגינו נובעים שיבושי הקליטה הינו אתר בשליטת חברת בזק, ואשר בשל דרישות המשרד להגנת הסביבה נדרשו שינויים בתנאי הפעלתו, וכתוצאה מהם נגרמו בשבועיים האחרונים שיבושי הקליטה באזור גבעתיים והסביבה.

"מוקד השירות של עידן פלוס פועל לרווחת הצופים במתכונת רציפה מאז תחילת השיבושים, והרוב המוחלט של הפונים שוחח באופן אישי וישיר עם נציג שירות וקיבל הסבר אודות השיבושים ומעודכן באופן שוטף. אנו מתנצלים בפני הצופים על אי-הנוחות הזמנית ופועלים למען ביצוע העבודות הדרושות במקום, על מנת להביא לסיום השיבושים בזמן הקרוב".