גאדג'טים: סמארטפון של מייזו ב-1,000 שקל - מפתיע לטובה

הביצועים של ה-m1 note טובים יחסית לתג המחיר, אבל קיימות בעיות בהתקני ה-הבלוטות' וה-WiFi ■ יש לקוות שמדובר בבעיות שהחברה תתקן בהמשך באמצעות עדכוני תוכנה

חברת meizu הסינית השיקה בתקופה האחרונה 3 סמארטפונים בישראל (באמצעות רשת באג). הדגם האחרון הוא m1 note - סמארטפון שמחירו עומד על רק 1,000 שקל והביצועים שלו מפתיעים לטובה. אבל לא הכל ורוד.

מסך: ה-m1 note משחק בקטגוריית הפאבלטים עם מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD (של חברת שארפ) וזכוכית מסוג גורילה גלאס 3, המוסיפה מעט מיגון לצג. איכות התצוגה הפתיעה אותנו לטובה, במיוחד לאור תג המחיר של המוצר הזה.

ממשק: מייזו משלבת את הממשק הפרטי שלה - FlyMe, המולבש על אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.4). הממשק של מייזו מוריד את מגירת האפליקציות הפנימית של אנדרואיד, כך שכל האפליקציות מופיעות בעמודי הבית. מדובר בממשק חביב מאוד לשימוש וידידותי, אבל עדיין יש בעיות.

אפליקציית המסרונים הפנימית של מייזו לא מוצלחת במיוחד - היא סובלת מבאג מוזר המפריד הודעות כך שבמקום שרשור אחד, חלק מההודעות מתפזרות למספר שרשורים. זה מציק כשרוצים למצוא תכתובת מסוימת. אפליקציית ווייז סובלת מבאגים רבים בשימוש במכשיר הזה, ברשת באג הודיעו שבגוגל עובדים על פתרון לבעיה ובינתיים אפשר להשתמש באפליקציית הניווט של גוגל.

עיצוב: כמו רוב הסמארטפונים של מייזו, גם כאן במבט חטוף אפשר לחשוב שמדובר באייפון. מכיוון שהמכשיר סגור, הכפתור העגול בחלק התחתון דולק. ממש כמו באייפון. גב ה-m1 note עשוי מפלסטיק וניתן לבחור אותו ממגוון צבעים: תכלת, ורוד, צהוב, ירוק ולבן. עובי המכשיר סביר - 8.9 מ"מ וגם המשקל - 145 גרם.

חומרה: הביצועים של הסמארטפון בהחלט טובים למכשיר בתג מחיר כזה, אבל עדיין אל תצפו למהירות מאוד גבוהה בכוח העיבוד. המעבד בעל 8 ליבות שייך לחברת MTK מסוג MT6752 במהירות 1.7 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון 16 ג'יגה, ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. המכשיר תומך גם ברשתות דור 4.

לאחר כשבוע של שימוש התחלנו לחוות בעיות בהתקן הבלוטות', שגרמו פעמים מסוימות לדיבורית לא להתחבר לסמארטפון, עד שלא כיבינו והפעלנו מחדש את ההתקן (גם הפתרון הזה לאחר זמן של שימוש הפסיק לעבוד). כמו כן, היו גם בעיות בהתקן ה-WiFi. יכול להיות שמדובר בבעיות שהחברה תתקן בהמשך באמצעות עדכוני תוכנה.

מצלמה: חיישן 13 מגה פיקסל עם פלאש בעל תאורה חמה וקרה. תוצאות הצילום מוצלחות מאוד באור יום ומעט מגורענות במקומות סגורים. גם צילום הווידיאו היה טוב (Full HD).

סוללה: ה-m1 note מגיע עם סוללה בקיבולת גבוהה של 3140 מיליאמפר/שעה, אבל הוא לא מנצל אותה בצורה חסכונית. אנחנו גילינו שהסוללה אוזלת כבר בשעות הערב או הלילה המקודמות.

בשורה התחתונה, ה-m1 note הוא סמארטפון שהפתיע אותנו מאוד לטובה ביחס למחיר שלו. מצד שני, יש לקחת בחשבון בעיות הבלוטות' וה-WiFi לפני הרכישה.

מחיר: 1,000 שקל (לגרסת 16 ג'יגה), 1,300 שקל (לגרסת 32 ג'יגה).

ציון: 7.5.