הסיפור המדהים על חוב של 1.3 שקלים שתפח ל-38 אלף שקל

הפנסיונר חסך כל חייו בעמיתים מבטחים, וכשביקש למשוך 50 אלף שקל - נתקל בהתנגדות ■ לאחר פניית "הכול כלול" החליטה החברה למחוק את החוב שהתנפח לממדים מפלצתיים: "מתנצלים על עוגמת-הנפש"

יחזקאל צוויג / צילום מסך
יחזקאל צוויג / צילום מסך

פנסיונר בן 67 שביקש למשוך את כספי הפנסיה שחסך כל חייו בעמיתים מבטחים, שהסתכמו לכ-50 אלף שקל, נתקל בהתנגדות מהחברה מסיבה מקורית במיוחד: חוב שלא שולם בסך 1.3 שקלים (שקל אחד ו-30 אגורות) משנת 1977, צמח לדברי החברה לסך של 38 אלף שקל, ועד שלא ישלם את החוב - לא יוכל למשוך את כספי הפנסיה שלו.

עמיתים מנהלים את 8 קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, והקרן שבה הוא חסך את כספיו היא קרן הפנסיה הוותיקה מבטחים.

כפי שניתן לראות בסרטון המצורף מהתוכנית "הכול כלול" עם סיוון כהן בערוץ 10, יחזקאל צווייג לקח בשנת 1977 הלוואה בסך 13,000 לירות כדי לקנות בית באשקלון, והחזיר אותם מספר שנים לאחר מכן. לדברי עמיתים, נותר לו חוב של 1.3 שקלים שלאחר הצמדה למדד ובתוספת ריבית בחלוף 40 שנה התנפח פי 29 אלף!

בניכוי החוב שצבר לדברי החברה, נותרו לו רק כ-15 אלף שקל מכספי הפנסיה.

אגב, התשובה מעמיתים הגיעה לאחר שבחברה משכו את צווייג כחודשיים בטיעונים שונים כמו שחשבי השכר היו בחופש, או שבגלל מבצע צוק איתן יש מחסור בכוח אדם, או שמערכת המחשוב עברה שיפוצים, לדבריו.

מעמיתים נמסר בתגובה, כי "ביולי 1977 ניתנה למר צווייג הלוואה, על סך 13,000 לירות ישראליות שלאחר הצמדת הסכום למדד ובתוספת ריבית בחלוף 40 שנה הסכום מגיע לכ-38 אלף שקל. הכללים באותה עת קבעו כי בעת משיכת כספים מהקרן ינוכו ממנה הסכומים בהתאם לתקנון. בשנת 2000 התקבל אישור הממונה על שוק ההון שהסכומים לא ייגבו ממי שלקח הלוואה החל מיולי 1977 ולכן מר צווייג יקבל את מלוא הסכום שצבר בקרן. אנו מתנצלים על המידע השגוי שנמסר למר צווייג ועל עוגמת-הנפש שנגרמה לו".