ערוץ 10 מתחיל להיערך למעבר מלא לירושלים

באחרונה נערכה פגישה בין ראשי הערוץ להנהלת אולפני הבירה, JCS ■ כמו כן נבחנים גם נווה-אילן, הר חוצבים ואתר חדש שנבנה בימים אלה באזור גבעת רם

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

ערוץ 10 צפוי לעבור כולו לירושלים בחודשים הקרובים. ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים עורכת הנהלת החברה, בראשותו של המנכ"ל יוסי ורשבסקי, סדרה של בדיקות עם אתרים שונים בבירה, על מנת להעביר אליהם את כל פעילות הערוץ - ובכלל זה החדשות, התוכן, ההנהלה ואתר נענע10.

עוד נודע כי באחרונה נערכה פגישה בין ראשי ערוץ 10 להנהלת אולפני הבירה, JCS, אשר מהם משודרת היום המהדורה המרכזית של חברת החדשות של הערוץ, על מנת לבחון את הרחבת השטח במקום לטובת קליטת כל עובדי הערוץ.

כמו כן נבחנים גם האתרים נווה-אילן, משם משדרת חברת החדשות של ערוץ 2, הר חוצבים ואתר חדש שנבנה בימים אלה באזור גבעת רם.

על-פי החוק כיום, כל חברות החדשות בישראל מחויבות לשדר מאזור ירושלים רבתי, וזאת לטובת חיזוקה של הבירה. לפני כשנתיים, כאשר רון לאודר עדיין היה בעל מניות בערוץ 10, הועברה מהדורת החדשות המרכזית של חדשות הערוץ לאולפני JCS שברחוב יפו בירושלים, גם הם - עדיין - בבעלותו של לאודר.

בתחילה היה האולפן, שנבנה במיוחד לטובת הערוץ בהשקעה כלכלית של עשרות מיליוני שקלים, אמור להיות אולפן זמני, לטובת הרחבת האולפנים לקליטה מלאה של חברת החדשות כולה. אולם משבר נוסף שפקד אז את הערוץ הפך את הזמני לקבוע.

כעת הוחלט להעביר את כל פעילות ערוץ 10 לירושלים, ולא רק את חברת החדשות כמתחייב בחוק. ההערכה היא כי הליך המעבר יתחיל מיד עם כניסתו של משקיע חדש לערוץ. זאת לאחר שבערוץ 10 גילו כי הפיצול בין השלוחה הירושלמית למטה, השוכן מאז ראשיתו של הערוץ במגדלי הורד שבדרך השלום בגבעתיים, מייקר את הפעילות השוטפת של הליכי ההפקות ומקשה עליה.

שינוי גיאוגרפי במיקומו של ערוץ 10 עשוי להשפיע מהותית על אופן פעילותו ואף על מצבת כוח-האדם שלו. כיום, בסיסו של הערוץ הוא בקרבת תל-אביב, באזור שבו פועלות רוב חברות ההפקה והיצירה בתעשיית התוכן הישראלי, ומרבית עובדיו של הערוץ הם תושבי אזור המרכז.

מעבר מלא לירושלים עשוי לגרום למורת-רוח בקרב העובדים, שיסרבו לשנות את אורחות עבודתם, ואף עלול להביא לעזיבה של חלק מהם.

מערוץ 10 לא התקבלה תגובה.