"כל הכסף שהיה לי מההצלחה של אבטיפוס נשרף"

אייל שכטר, מוזיקאי ושחקן, בראיון למגזין G: "כשהלכתי לבנק נתנו לי עוד הלוואה ועוד הלוואה" ■ "צעקתי על הסוכנת שלי למה אני לא עובד, והיא אמרה לי: 'אני מציעה לך דברים כבר כמה שנים, ואתה כל הזמן מסרב'. זה היה לגמרי נכון"

אייל שכטר / צילום: כפיר זיו
אייל שכטר / צילום: כפיר זיו

אייל שכטר לא זוכר איך קראו לסגן מנהל הסניף בבנק שלו, אבל דמותו האימתנית, מתנדנד על כיסא המנהלים בחדרו בבנק, והמבט המזלזל בעיניו כשאמר לו, "אנחנו לא נותנים לך יותר כסף", רודפים אותו כבר למעלה מ-12 שנים. שכטר ישב מולו מרוסק נפשית, חסר אונים, והבין שהוא חייב לאסוף את עצמו - אחרת יתגלגל לרחוב.

עומק התהום היה כגובה ההצלחה. להקת אבטיפוס החלה את דרכה בקריות בשנת 1986, כששכטר, טל יניב ואמיר בן-דוד החלו לנגן יחד. רק אחרי 4 שנים, לאחר שללהקה הצטרפו גם שרון הולצמן ואיציק הלל, ועם החידוש שעשו לשיר "16 מלאו לנער", התחילו להמריא.

"מה החזאי מבין", אלבומם הראשון, שכלל את הלהיטים "תשאירי לי מקום לחבק אותך" ו"מועקה", הפך להיסטריה. הם נבחרו ללהקת השנה של רשת ג' ושל גלי צה"ל.

שכטר עלה על הגל, והחל לשחק בקולנוע ובטלוויזיה ולכתוב מוזיקה לסרטים. אולם "איך עושים מים", האלבום השני של אבטיפוס שיצא שנתיים אחר-כך, נכשל ופירק את הלהקה. "היו כוחות, רצונות ואגו, וזה הגיע לפיצוץ".

במקביל התפרקו גם נישואיו של שכטר לעיתונאית עינת פישביין, והוא נכנס לתוך מערבולת של סקס וסמים, רק בלי הרוקנרול.