"יש אפשרות שאירוח המונדיאלים יישלל מרוסיה וקטאר"

אחד מבכירי פיפ"א מודה כי ממצאי החקירות סביב ארגון הכדורגל העולמי עשויים להוביל להתפתחות דרמטית: שלילת אירוח גביעי העולם ב-2018 ו-2022 מרוסיה וקטאר, במידה ויתברר כי ההצבעות עבורן היו "מכורות"

קטאר זוכה באירוח מונדיאל 2022 / צילום: רויטרס
קטאר זוכה באירוח מונדיאל 2022 / צילום: רויטרס

דומניקו סקאלה, יו"ר ועדת ביקורת החשבונאות של פיפ"א, שמונה על-ידי הנשיא המתפטר ספ בלאטר לנהל את הרפורמות בארגון - הבהיר כי במידה ובתום החקירות הנוכחיות יתברר כי הבחירות ברוסיה ובקטאר כמארחות המונדיאל ב-2018 ו-2022, בהתאמה, יתבררו כ"קנויות מראש" - עשויה להתקיים הצבעה חדשה שתקבע מארחות חדשות לטורנירים.

"זה מה שיקרה אם יעלו ראיות שיצביעו על כך שהבחירות ברוסיה וקטאר הגיעו רק תודות לקולות 'מכורים'", אמר סקאלה בראיון לעיתון השווייצרי "סונטאג צייטונג".

התפתחות נוספת מכאוס השחיתות החדש בפיפ"א הגיעה אתמול (ב'), לאחר שפורסם בתקשורת האירופית כי ספ בלאטר היה מודע לתשלום בסך 10 מיליון דולר שהגיע מממשלת דרום אפריקה, באישורו של נשיא המדינה המכהן דאז תאבו מבקי - לחשבון הבנק של ג'ק וורנר הטרינדדי, בזמנו חבר הוועד הפועל של פיפ"א (אחד מאלו שהשתתפו בהצבעה לאירוח המונדיאל ב-2010, שהסתיימה בניצחון של דרום אפריקה), ומי ששמו קושר לפרשות שחיתות רבות במהלך השנים האחרונות.

לטענת המעורבים, התשלום הנ"ל הגיע כדמי סיוע ל"פזורה האפריקאית במדינות הקאריביים", אך ב-FBI חושדים כי הסכום היה שוחד לכל דבר ועניין, שנועד לשכנע את וורנר לתת את קולו לדרום אפריקה בהצבעה על מונדיאל 2010.

כזכור, אתמול נחשף על-ידי השבועון "סאנדיי טיימס" כי אחד מהמשתתפים בהצבעה על זהות מארחת הגביע העולמי ב-2010, איסמעיל באמג'י מהמדינה האפריקאית בוטסואנה - הוקלט כאשר הוא אומר כי קיימת אפשרות שדווקא מרוקו היא זאת שניצחה בבחירות, בהפרש של שני קולות, אך שמאחורי הקלעים העניינים "סודרו" לטובת דרום אפריקה.