CA רוכשת את IDMLogic הישראלית בכ-20 מיליון דולר

מדובר ברכישה ה-12 של ענקית התוכנה בישראל, שרק לפני כשבועיים נודע כי היא סוגרת את הפעילות המסחרית שלה בישראל ומפטרת עשרות עובדים ■ החברה הישראלית עוסקת בפיתוח מערכות לניהול זהויות עובדים ומשתמשים בתוך ארגונים

מיכאל גרגורי, מנכ”ל CA / צילום: בלומברג
מיכאל גרגורי, מנכ”ל CA / צילום: בלומברג

ענקית התוכנה CA רוכשת את חברת IDMLogic הישראלית תמורת סכום של כ-20 מיליון דולר. שתי החברות אישרו את הידיעה אך לא ציינו את היקף העסקה. חברת IDMLogic, שנוסדה בשנת 2004 על-ידי איריס שרוני ומייק טרובאץ', פעלה במשך כמה שנים מתחת לרדאר ועסקה בפיתוח מערכות לניהול זהויות עובדים ומשתמשים בתוך ארגונים. שתי החברות החלו לשתף פעולה לפני כשנה, באפריל 2014, ושם נולד הקשר שהפך כעת לרכישה. ב-CA ציינו כי כלל עובדי IDMLogic ייקלטו בשורות CA.

נציין, כי הרכישה מגיעה בעיתוי מעט מפתיע, על רקע הפרסומים לפני כשבועיים על כך ש-CA סוגרת את הפעילות המסחרית שלה בישראל ומפטרת עשרות עובדים בעקבות המהלך. חלק מהעובדים צפויים להיקלט בשורות חברת Ness, שתייצג את החברה בישראל בענייני מכירות. מלבד זאת, מפעילה CA מרכז פיתוח בישראל שבו מועסקים כ-150 עובדים.

חברת CA, בניהולו של מיכאל גרגורי, נחשבת לאחת החברות הפעילות ביותר בתחום הרכישות בישראל בעשור האחרון. אחת הרכישות הראשונות שביצעה בישראל הייתה ב-2006 עת רכשה את XOsoft, שפיתחה פתרונות לגיבוי ושחזור מידע במקרה של אסונות, תמורת כ-100 מיליון דולר.

ב-2008 רכשה את Eurekify, שעסקה בניהול תפקידים במערכות מידע והרשאות בחברות, תמורת 20-30 מיליון דולר. ב-2009 רכשה את חברת Oblicore תמורת כ-25 מיליון דולר.

הרכישה האחרונה, עד היום, התבצעה ב-2013 עת רכשה את חברת Nolio, שפיתחה תוכנה לאוטומציה וניהול של מערכות מידע גדולות הניתנות לגישה מרחוק, תמורת כ-40 מיליון דולר. בסך הכול ביצעה החברה בישראל 12 רכישות, כולל הרכישה הנוכחית של IDMLogic.

יש לציין כי בעבר נקשר שמה של CA ישראל עם חשד לאי סדרים בניהול הסניף המקומי, שהביא למצב שבו נאלצו כמה מבכירי הסניף המקומי להיפרד מהחברה.

סטיב פיירסטון, סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת אבטחת המידע ב-CA: "ניהול הזהויות ואבטחת הגישה כבר מזמן אינו תחום המיועד לאנשים טכנולוגיים בלבד. לצורך אבטחת מידע אפקטיבית ויעילה מנהלים עסקיים חייבים לקחת חלק בתהליכי ניהול הזהויות ואבטחת הגישה כבעלי ענין וכמקבלי ההחלטות לגבי מתן גישה למידע, למערכות או לאפליקציות ארגוניות. התוספת של IDMLogic לפתרון ניהול הזהויות והגישה של CA מאפשרת לה להמשיך ולחדש ולייעל את ניהול המשתמשים העסקיים על-ידי המרת שפת IT לשפה עסקית".

שרוני, מייסדת ומנכ"לית IDMLogic, הוסיפה כי "במשך 3 שנים ויותר נהנינו משותפות פורייה עם CA. עזרנו לשווק ולהטמיע את פתרונות ניהול הזהויות ואבטחת המידע בארגונים הגדולים ביותר בהצלחה מרבית. אנחנו נרגשים ושמחים היום להצטרף לשורות CA כחלק מחטיבת אבטחת המידע ורואים בכך הזדמנות אדירה להרחבת הפיתוח והחדשנות במטרה להמשיך לספק ללקוחותינו את פתרון ניהול הזהויות ואבטחת המידע הטוב ביותר בשוק".

עורכי הדין ברי לבנפלד, בן סנדלר ואיתי קרמר ממשרד יגאל ארנון ושות' ייצגו את CA בעסקה.

IDMLogic יוצגה בעסקה בידי עורכי הדין ניצן הירש-פלק ועדי גילת ממשרד הירש-פלק, מזרחי, גילת ושות'.