נעילה שלילית בבורסה; אופקו צנחה 5.7%, בזק 2.3%

באירופה ובוול סטריט מגמה שלילית ■ מנכ"ל מיילן במכתב לטבע: האם אתם מתכוונים להגיש הצעה רשמית לרכישת מיילן? ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל

בורסת NYSE Euronext בפריס / צילום: רויטרס
בורסת NYSE Euronext בפריס / צילום: רויטרס

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') בירידות של כ-1% ומעלה במדדים המובילים. זאת ברקע למגמה השלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט, שמגיעה בצל המתיחות הגיאופוליטית באוקראינה ומשבר החוב המתמשך ביוון. מניות הטכנולוגיה והפארמה בלטו לשלילה במדד המעו"ף. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

אריאל מזוז, מנכ"ל משותף בקרן הגידור ג'נסיס, אמר כי "העצבנות בשווקים צפויה להימשך בימים הקרובים אך אין ספק שהשקעה במניות היא אטרקטיבית על פני כל חלופה אחרת הקיימת כיום בשוק למשקיעים. אנו ממשיכים להמליץ על שמירת רכיב מזומן בשיעור גבוה בתיקי ההשקעות במיוחד אל נוכח המימושים בהיקפים גבוהים שאנו רואים בשוק איגרות החוב. בשלב הזה אנו ממליצים לא להתפתות ולהיכנס לשוק האג״ח כיוון שגל המימושים עדיין לא הסתיים. להערכתנו, עליית התשואות תימשך בתקופה הקרובה והשחקנים יאלצו להמתין לסוף גל המימושים על מנת להתחיל לאסוף סחורה מחדש".

עליית מדד המחירים לצרכן במארס ואפריל הכריעה את הכף נגד הורדת ריבית נוספת בחודש יוני - כך עולה מפרוטוקול דיוני הוועדה המוניטרית של בנק ישראל על גובה הריבית שפורסם אתמול. הוועדה החליטה ב-25 למאי פה-אחד להותיר את שיעור הריבית של הבנק ללא שינוי על 0.1% - שפל של כל הזמנים שאליו הגיעה הריבית במארס. ההחלטה התקבלה למרות שיקולים שתמכו בהמשך מהלך הורדות הריבית ובראשם מגמת ההתחזקות בשערו של השקל מול סל המטבעות האפקטיבי והתמשכות החולשה בייצוא הסחורות מישראל.

ד"ר חדוה בר, ראש חטיבת ניהול סיכונים בבנק לאומי תמונה לתפקיד המפקחת על הבנקים. לאחר מספר חודשים של עבודה של ועדת האיתור, הוחלט בסוף כי בר, שהייתה המועמדת המועדפת על נגידת בנק ישראל, תמונה לתפקיד. בר תחליף את דודו זקן, שצפוי לסיים את תפקידו בסוף החודש.

דירקטוריון הבנק הבינלאומי אישר היום חלוקת דיבידנד בהיקף של 60 מיליון שקל. המועד הקובע יהיה ה-18 ביוני ומועד התשלום - 30 ביוני. בנוסף, עדכן הדירקטוריון את מדיניות הדיבידנד של הבנק ונקבע כי הבנק יחלק בכל שנה עד 50% מהרווח הנקי השנתי של הבנק הראוי לחלוקה.

מנכ"ל ויו"ר טבע מאשימים את יו"ר מיילן, רוברט קורי, בגסות רוח, וטוענים כי הוא אינו מאפשר לבעלי המניות של מיילן את מלוא המידע בקשר להצעת הרכש של טבע. זאת, בתגובה למכתב התקיף ששלח קורי לארז ויגודמן לפני כשבוע. (לכתבה המלאה)

קורי הגיב בעוד מכתב היום ובו הוא שואל את ויגודמן שתי שאלות פשוטות ובקש להן 2 תשובות ברורות, בטענה כי המכתב של ויגודמן משאיר את בעלי המניות באי-ודאות לגבי הכוונות של טבע.