76% מחברות ההיי-טק מגייסות באמצעות רשתות חברתיות

ומהי הרשת החברתית המתאימה ביותר לגיוס עובדים? המשתתפים בסקר 76% מהקולות ללינקדאין ו-39% לפייסבוק

קריירה  / צילום: thinkstock
קריירה / צילום: thinkstock

כיצד חברות ההיי-טק בישראל מגייסות עובדים חדשים? סקר חדש מצביע על כך ש-76% מהחברות נעזרות ברשתות החברתיות, בעוד ש-77% משתפות פעולה עם חברות השמה. את הסקר ערכה חברת ההשמה Matchup שמתמחה בהשמת אנשי שיווק, מכירות וכספים בהיי-טק. מדובר בסקר אינטרנטי שנערך בחודש מאי בקרב מנהלי משאבי אנוש בכ-100 חברות היי-טק מקומיות.

מהסקר עולה כי 48% מהחברות מכשירות את צוות הגיוס שלהן לאתר עובדים ברשתות החברתיות השונות. מתוך 24% החברות שאינן משתמשות כיום ברשתות החברתיות על מנת לגייס עובד - כמחצית צפויות להתחיל להשתמש באופציה הזו בקרוב.

מהי הרשת החברתית המתאימה ביותר לגיוס עובדים? המשתתפים בסקר יכלו להשיב על השאלה הזו ביותר מתשובה אחת והם העניקו 76% מהקולות ללינקדאין ו-39% לפייסבוק. הסיבה המרכזית שבגינה מעדיפות חברות להיעזר ברשתות חברתיות ולא בחברות השמה היא חיסכון כספי.

אם כך, מדוע רוב החברות ממשיכות להיעזר גם בחברות השמה? לדברי סיגל שחר, מנכ"לית Matchup, "ישנן משרות, במיוחד אלו הבכירות, אותן מעדיפות מרבית החברות לגייס באמצעות חברות השמה. מרבית החברות שאנו עובדים עימן מגייסות גם באמצעות לינקדאין ופייסבוק, אולם כשמגיעים לגייס מועמד לתפקיד בכיר, בדרך כלל הן יעשו זאת דרכנו". עוד ציינה שחר כי "כשמדובר במשרות דיסקרטיות, למשל כשיש מישהו כרגע בתפקיד, חברות כמעט תמיד יעדיפו לעבוד עם חברת השמה ולא לבצע פניות יזומות למועמדים".

פילוח של הנתונים מצביע על כך שהחברות נעזרות בחברות השמה רק ב-22% מהמקרים כאשר מדובר בתפקידי שיווק זוטרים וב-38% מהמקרים כאשר מדובר בתפקידי פיתוח זוטרים. כאשר המעסיקים מחפשים אדם לתפקיד בכיר, הם נוטים להיעזר ב-64% מהמקרים בחברות השמה. אחד הנימוקים הבולטים שהועלו בהקשר הזה הוא הצורך לחפש מועמדים באופן דיסקרטי.

כאשר מפלחים את החברות שהשתתפו בסקר ניתן להצביע על כך ש-23% מתוכן הן חברות קטנות (אשר מעסיקות עד 50 עובדים), 32% הן חברות בינוניות (מעסיקות 50 עד 200 עובדים) ו-26% הן חברות גדולות אשר מעסיקות 200 עד אלף עובדים. 18% מהחברות שהשתתפו בסקר הן חברות ענק - אשר מעסיקות יותר מאלף עובדים.

כיצד חברות
 כיצד חברות