הבורסה בת"א ננעלה בעליות: מדד הבנקים קפץ ב-2.2%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.31 מיליארד שקל ■ טבע מעוניינת לרכוש את חברת התרופות האמריקנית רספטוס; הגדילה ההחזקה במיילן ■ סאגת הבעלות על אי.די.בי פתוח לא נגמרת

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר המקומי, בעליות שערים על רקע העליות בשאר שוקי העולם. עליות של כ-0.3% נרשמו באג"ח הממשלתיות הארוכות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.31 מיליארד שקל. בסיכום שבועי סגר מדד המעו"ף ללא שינוי.

מדדי וול סטריט ננעלו אמש בעליות חדות בשיעור מירבי של 1.3% על רקע אופטימיות לגבי יוון. לפי דיווחים, גרמניה עשויה להסתפק בכך שיוון תתחייב לבצע רפורמה אחת לפחות, תמורת כספי סיוע נוספים והארכת תכנית החילוץ שלה עד מארס 2016. גם היום נפתח המסחר בוול סטריט בעליות.

היום בארה"ב פורסמו נתוני מאקרו חשובים שעשויים לאותת על כוונת הפדרל ריזרב להעלות ריבית לראשונה מאז 2008 - המכירות הקמעונאיות והמלאים העסקיים.

ובחזרה לשוק המקומי: אתמול נחשף ב"גלובס", כי ה"בור התקציבי" בשנת 2016 עשוי להיות קטן יותר מכפי שצפו. באגף התקציבים באוצר מדברים עדיין על בור תקציבי של כ-10 עד 12 מיליארד שקל, שאותם יידרש האגף "לסגור" - בין אם בדרך של קיצוצים או דחיית הוצאות ממשלה, או בדרך של העלאות מסים וביטול פטורים ממס. מדובר בירידה משמעותית לעומת בור בהיקף של כ-20 מיליארד שקל שחזו באגף התקציבים עד לפני מספר שבועות, ובור של 16 מיליארד שקל שאותו צפה בנק ישראל באפריל. למרות הפרסומים על רצונו של ראש הממשלה בתקציב תלת-שנתי, ממשיכים בינתיים באוצר להכין תקציב לשנים 2016-2015 בלבד.

מניות הבנקים בלטו היום בעליות חדות. נציין את הפועלים ולאומי .

הסאגה בחברת אי.די.בי עדיין לא נגמרה. אדוארדו אלשטיין הודיע אתמול כי בכוונתו לרכוש את מלוא מניות אי.די.בי פתוח שבידי מוטי בן משה ב-152 מיליון שקל ולקחת על עצמו את מלוא המחויבות של בן משה כלפי נאמני הסדר החוב של אי.די.בי אחזקות בהיקף של 256 מיליון שקל. בן משה, מצידו מתנגד והצדדים מחכים לתוצאות הבוררות.

טבע מעוניינת לרכוש את חברת התרופות האמריקנית רספטוס, המפתחת מספר תרופות לטרשת נפוצה וקרוהן. על פי דיווחים, טבע הציעה 280 דולר למניה, מה שמשקף לחברה שווי של כ-8.7 מיליארד דולר. במקביל, טבע ממשיכה להגדיל החזקותיה במיילן, והגיעה לאחזקה של כ-3%.