מסמך אמריקאי פנימי: דאע"ש מנצחים ברשת

מאמציהם של ארה"ב ובעלות בריתה לסכל את הפעילות ברשת של ארגון דאע"ש לא צולחים ■ מסמך אמריקאי פנימי של מחלקת המדינה חושף את הבלבול בין המדינות: "איחוד האמירויות מאופקים, הבריטים להוטים"

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

מסמך פנימי של מחלקת המדינה האמריקאית שדלף ל"ניו-יורק טיימס" מצייר תמונה עגומה בכל הקשור למאמצים של הממשל האמריקאי בראשות ברק אובמה להילחם בהסברה בקרב מול ארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש).

ההערכה של גורמי מחלקת המדינה, מגיעה חודשים לאחר שמחלקת המדינה הודיעה שהיא מתכננת להשיק קמפיין במדיה החברתית נגד הארגון הקיצוני. עם זאת, נראה כי העבודה של הארגון יעילה יותר מזו של מספר מדינות, בהן ארה"ב, בריטניה ואיחוד האמירויות הערביות שכנראה לא עובדות מספיק במשותף על מנת לסכל את המשך הפצת ההודעות של הארגון.

בין היתר נכתב במסמך: "באיחוד האמירויות הערביות מאופקים מדי, הבריטים להוטים מדי, ומבנה העבודה הוא מבלבל, כשכינסנו פגישות עם עמיתנו שמענו כל פעם על יוזמה אחרת". דברים אלה מציגים באור שלילי את הדיונים הפנימיים בין ארה"ב ובעלות בריתה. המכתב נשלח למזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי.

ההערכה מגיעה על רקע ביקורת רחבה יותר על כך שהמערכה הצבאית נגד הארגון חלשה מאוד. פקידי מחלקת המדינה אמרו בעבר כי הדרך של סיכול העברת ההודעות ברשת - זו אחת מהדרכים האסטרטגיות כדי להביס את דאע"ש, אבל פקידים בממשל אובמה הודו כי בדאע"ש הרבה יותר זריזים מהם בכל הקשור לרשת.

ג'ון קירבי, דובר מחלקת המדינה, אמר בתגובה כי התזכיר מסביר את מה שהובהר כבר בעבר: "אנחנו חייבים לעשות עבודה טובה יותר בהבסת דאע"ש במרחב המידע".