הווילה של מוטי זיסר נמכרה ב-28 מיליון שקל - ותיהרס

בכוונת הקונים להרוס חלק מהמבנים במקום ולקבל את אישור הרשויות לפיצול השטח ל-5 חלקות, שעל כל אחת מהן ניתן יהיה להקים וילה חדשה ■ בנק הפועלים לביהמ"ש: להכריז על זיסר כפושט-רגל

הווילה של מוטי זיסר / צילום: google street view
הווילה של מוטי זיסר / צילום: google street view

האחוזה שהקים איש העסקים מוטי זיסר בשכונת היוקרה בת גנים בפתח-תקווה תימכר לקבוצה של קונים פרטיים תמורת 28 מיליון שקל - כך קבע ביום חמישי האחרון השופט איתן אורנשטיין, סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

בתום תהליך שערך יותר משנה, אישר השופט אורנשטיין את מכירת האחוזה, המשתרעת על שטח של כ-5 דונם, לעו"ד אופיר בר-נוי, שמייצג את הקונים.

עם זאת, ההליך המשפטי כנגד ילדיו של זיסר, המתגוררים בשני בתים שהוקמו בחלק משטח האחוזה, טרם הסתיים.

בכוונת הקונים להרוס חלק מהמבנים במקום ולקבל את אישור הרשויות לפיצול השטח ל-5 חלקות, שעל כל אחת מהן יהיה ניתן להקים וילה חדשה.

"ראינו בזה הזדמנות, ואנו שמחים שבית המשפט אישר את הצעתנו", אמר עו"ד בר-נוי.

בנק הפועלים: להכריז על זיסר כפושט-רגל

בתוך כך, בנק הפועלים הגיש היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להכריז על מוטי זיסר כפושט-רגל ולמנות את עו"ד גיורא ארדינסט ככונס על נכסיו האישיים.

כידוע, החברות הפרטיות של זיסר (אירופה ישראל, מרכזי שליטה), שבאמצעותן שלט זיסר באלביט הדמיה, נמצאות זה מכבר בהליכי כינוס ופירוק, לאחר שלא החזירו לבנק הפועלים חוב בסך של למעלה ממיליארד שקל.

זיסר ערב באופן אישי לחובן של החברות. לאחר שמשא-ומתן שנוהל עם זיסר לא צלח, דרש הבנק מזיסר לפרוע את החוב מכוח הערבות האישית. זיסר הודיע כי אין בכוונתו וביכולתו לפרוע את חוב החברות, ובכך ביצע, לטענת הבנק, מעשה פשיטת-רגל.

בנק הפועלים מיוצג בידי עורכי הדין גיורא ארדינסט, תומר ויסמן, אבי סתיו ואור אלקון ממשרד ארדינסט בן-נתן ושות'.