אלקטרה השקעות במו"מ למכירת מגרש למגורים בשוהם

מנהלת מו"מ למכירת המגרש מול מספר יזמים ■ מדובר במכרז שנסגר להגשת הצעות בחודש מארס האחרון, מכרז שהתייחס לחמישה מתחמים ביישוב בהם ניתן לבנות 229 יחידות דיור סך הכל

שוהם / צילום: תמר מצפי
שוהם / צילום: תמר מצפי

חברת אלקטרה השקעות מקבוצת אלקטרה בע"מ, שזכתה לפני כשלושה חודשים במכרז של רשות מקרקעי ישראל בשכונת כרמים בשהם, נמצאת במו"מ למכירת המגרש ליזמים אחרים, כך נודע ל"גלובס".

מדובר במכרז שנסגר להגשת הצעות בחודש מארס האחרון, מכרז שהתייחס לחמישה מתחמים ביישוב בהם ניתן לבנות 229 יחידות דיור סך הכל. בעוד אלקטרה השקעות זכתה במגרש לבניית 17 יח"ד, במרבית המגרשים זכתה חברה אחרת - חברת משולם לוינשטיין שהציעה את ההצעה שהוכרזה כזוכה בשלושה מגרשים לבניית 195 יח"ד סך הכל.

במגרש נוסף לבניית 17 יח"ד זכתה קבוצת רכישה. אלקטרה זכתה במכרז כאשר הציעה כ-14 מיליון שקל כולל פיתוח, מחיר המשקף כ-821 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח.

על פי גורמים בענף, הסיבה להחלטה על המכירה המהירה של המגרש נובעת מהעובדה שלעיתים לא שווה לחברה להפעיל אופרציה שלמה כדי לבנות מספר נמוך של יחידות דיור, במיוחד באזור בו אין לחברה פעילות אחרת, וסביר להניח שהחברה כיוונה מראש לזכות בהיקף גדול יותר של יחידות דיור במכרז זה וכאשר לא הצליחה במשימה זו החליטה למכור ממה שזכתה בו בסופו של דבר. חשוב לציין שהחברה תזדקק גם לאישור רמ"י ומשרד הבינוי למכירה.

עו"ד שמואל שוב ממשרד עוה"ד שוב ושות', שמונה על ידי אלקטרה השקעות למכור את השטח אישר את הפרטים ומסר: "החברה התמודדה במכרז על מספר מגרשים מתוך כוונה לבנות בישוב המבוקש פרויקט משמעותי. לאחר שהתברר לחברה שהיא זכתה במגרש המיועד ל-17 יח"ד בלבד היא בחרה למכור את הקרקע ולהתמקד בפרויקטים גדולים יותר המתאימים להיקף הפעילות שלה".