הנקראות ביותר

מותג המזון המהיר ברגר קינג חוזר לפעול בישראל

פייר בסנינו וקבוצת משקיעים קיבלו את הזיכיון למותג ברגר קינג בישראל ■ הכוונה היא לפתוח 50 סניפים תוך 5 שנים ■ תקציב הפרסום של רשת המסעדות הועבר לשטרית מדיה גרופ

ברגר קינג / צילום: תמר מצפי
ברגר קינג / צילום: תמר מצפי

מותג המזון המהיר ברגר קינג חוזר לפעילות בישראל. את הזיכיון להפעלת המותג בישראל קיבלה קבוצת משקיעים, שהמרכזי בהם הוא איש העסקים הצרפתי פייר בסנינו, המחזיק מספר עסקי נדל"ן ותקשורת ושותף בין היתר ביקבי כרמל וחברת ההסעדות שפע.

הפעילות החדשה של ברגר קינג בישראל תיבנה מחדש מאפס - זאת לאחר שברשת הבינלאומית העדיפו שהמשקיע שיגיע לא יעשה שימוש ביסודות שנשארו מתקופת הזיכיון הקודמת.

הכוונה היא להשיק 50 סניפים בפריסה ארצית תוך 5 שנים. ההשקעה הראשונית במהלך תעמוד על כ-12 מיליון דולר. כבר באוגוסט הקרוב יושק הסניף הראשון, ועד דצמבר צפויים להיות מושקים 5 סניפים נוספים.

ברשת כבר נערכים גם להשקה תקשורתית משמעותית, ולצורך זה חברו למשרד הפרסום שטרית מדיה גרופ שבבעלות רות שטרית. לצורך ההשקה הוגדר תקציב פרסום של כ-20 מיליון שקל.

בשלב הראשון ייעשה גם בארץ השימוש בקמפיין הבינלאומי, המלווה את אסטרטגיית המותג החדשה של הרשת - "Be Your Way", שיחליף את המיתוג המפורסם שלה בן 40 השנה - "Have It Your Way". המסר החדש נבנה על בסיס התובנה שלא משנה מי הם האנשים - הם יכולים להזמין מה שהם רוצים במסעדות ברגר קינג.

ניסיונות ההחייאה הקודמים כשלו

אין זאת הפעם הראשונה שבה עולה הרעיון להשיק מחדש את רשת ברגר קינג בישראל. הרשת פעלה בעבר באופן עצמאי בישראל, אך קרסה ונרכשה במסגרת הליך התמחרות בבית משפט על-ידי האחים אורגד - בעלי בורגראנץ', תמורת 25 מיליון שקל. עם הרכישה הסבו האחים אורגד את כל סניפי ברגר קינג לסניפי בורגראנץ' ומחקו את המותג האמריקאי מהשוק - בין היתר משום שלא רצו לשלם תגמולים לרשת העולמית.

בהמשך נבחנה האפשרות להפעיל מחדש את הרשת בישראל באמצעות קבוצת משקיעים, שמנתה בין היתר את רני צים, לשעבר מבעלי השליטה ברשת כמעט חינם, ויאיר חסון, לשעבר אחד מזכייני ברגר קינג בישראל.

המהלך התנהל מול האחים אורגד, אך לא קיבל את אישורה של הרשת הבינלאומית; זו חיפשה כאמור משקיע בעל איתנות פיננסית, שיקים את הרשת לגמרי מחדש ולא על יסודות הרשת הקודמת.

פייר בסנינו מסר בתגובה: "מדינת ישראל היא מדינה מפותחת כלכלית, שכדאי להשקיע בה. כעת, כאשר המדינה היא הבית שלי, אני משקיע את כל יכולתי על מנת לפתח את עסקיי לטובת המדינה והעם".

גם רות שטרית, בעלי משרד שטרית גרופ, אישרה את הידיעה ואמרה: "למשרדנו ניסיון רב בתחום מיתוג רשתות קמעונאיות. לכן, העבודה עם רשת ברגר קינג, מותג גדול ובינלאומית, היא טבעית עבורנו מחד, ומאידך מאתגרת מאוד".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות