מנחם תירוש, סמנכ"ל התפעול וממייסדי פרטנר, הלך לעולמו

תירוש נמנה על מייסדי פרטנר והיה שותף מלא להצלחת החברה בשנותיה הראשונות. במהלך השנים פרש תירוש מפרטנר, מילא תפקידי ניהול בכירים בשוק החופשי וב-2011 חזר לחברה והתמנה לסמנכ"ל התפעול הראשי שלה

מנחם תירוש / צילום: איל יצהר
מנחם תירוש / צילום: איל יצהר

מנחם תירוש, סמנכ"ל התפעול הראשי של פרטנר, הלך הלילה לעולמו בעקבות מחלה קשה. תירוש נמנה על מייסדי פרטנר והיה שותף מלא להצלחת החברה בשנותיה הראשונות. במהלך השנים פרש תירוש מפרטנר, מילא תפקידי ניהול בכירים בשוק החופשי וב-2011 חזר לחברה והתמנה לסמנכ"ל התפעול הראשי שלה.

הוא ייזכר כמי שהקים את הרשת ההנדסית של פרטנר בדור השני בסלולר, וכמי שהיה אחראי על הקמתה של רשת הדור הרביעי של החברה.

מנכ"ל פרטנר הפורש חיים רומנו נפרד היום מתירוש במכתב ששלח לעובדי החברה ובו כתב: "תירוש הוביל את החזון של הקמת חברת תקשורת אשר תהווה מודל ותוביל את השוק בחדשנות. קדמה טכנולוגית הפכה למציאות בזכותו של מנחם, הוא עשה את הבלתי אפשרי והקים רשת לתפארת ברמה בינלאומית כנגד כל הסיכויים - הקמת רשת הדור השלישי, היכולות ההנדסיות והטכנולוגיות לנדוד עם המכשיר גם בחו"ל, האפשרות לשלוח מסרונים היו רק חלק קטן מהחלומות אשר הוגשמו".

רומנו הוסיף, כי "מנחם שוב נקרא אל המשימה, עם חזרתי לחברה בשנת 2011. היה לי ברור שמנחם הוא האיש שיוכל להצעיד את החברה לאתגריה הטכנולוגיים הבאים וביקשתי ממנו לשוב לכהן כמנהל התפעול הראשי של החברה, ולשמחתי הוא נענה לבקשתי וחזר הביתה לפרטנר.

"מנחם לא שקט על השמרים ומיד עם הגעתו רתם את החברה להגשמת החלום הבא - להקים את הרשת המתקדמת בישראל, רשת Orange4G בפריסה הרחבה ביותר. בד בבד הוא פעל ליצירת מוצרי ערך רבים אשר התבססו על טכנולוגיות מתקדמות ונועדו לשפר את חיי היום יום של לקוחותינו. מנחם, יחד עם מנהלי ועובדי חטיבת הטכנולוגיות, החזיר לפרטנר את המובילות", לדבריו.

סיפור אחר

בראיון האחרון שהעניק תירוש ל"גלובס" בינואר 2014, הוא נשאל באשר לשימוש בתדרים כדי להתחרות ברשתות הקוויות שלא ממש הוכיח את עצמו בעולם, ובישראל זה עוד יותר מורכב בגלל הפריסה הטובה של בזק והוט.

"יש מגזרים במדינת ישראל שלא מחוברים לחלוטין לאינטרנט ולא מגיעים אליהם סיבים אופטיים, אבל הם עדיין שייכים למדינת ישראל. בנוסף לכך, המהירויות בדור הרביעי עושות את ההבדל. כשתוכל לקבל 40-50 מגה בסלולר אפקטיבי, זה כבר סיפור אחר. זה מתחרה במהירויות של בזק והוט", אמר אז.

תירוש אמר בראיון ההוא, כי "יש לנו מספיק אתרים שרכשנו במסגרת ההסכם הקיים עם אריקסון כדי לכסות את חלקה הגדול של מדינת ישראל, בוודאי את מירב האוכלוסייה ברשת LTE. ברגע שיהיו לנו תדרים, בתוך זמן קצר מאוד עם ישראל יוכל להתחיל ליהנות מהם".